מירי רגב
מירי רגבצילום: הלל מאיר/TPS

תוך כדי ניהול משא ומתן עם משרד התרבות והספורט על תקציב 2019, פעלו פקידי האוצר מאחורי גבו של משרד הספורט וניהלו משא ומתן מקביל עם נציגי הוועד האולימפי ואיגודי הספורט, במטרה להפעיל לחץ פסול על משרד התרבות והספורט והשרה מירי רגב העומדת בראשו.

לבכירי משרד התרבות והספורט נודע כי במקביל לישיבה של אגף התקציבים עם מנכ"ל משרד התרבות, זומנו גורמי הוועד האולימפי, המרכזים והאיגודים לפגישות עם נציגי האוצר. השרה רגב הורתה להפסיק מיד את הדיונים.

"באוצר משחקים משחק מלוכלך ומנהלים את דיוני התקציב כאילו מדובר בכסף הפרטי שלהם", אמרה רגב בזעם. ''אלו מניפולציות ושיטות שמתאימות להתנהלות ארגונים מפוקפקים ולא לממשלה ומנהל תקין.
הניסיון לבצע 'הפרד ומשול' ולהשיג סיכומים מול האיגודים ולא מול המשרד האחראי הממשלתי על תחום הספורט, הוא ניסיון שסופו כישלון חרוץ".

על כוונת האוצר להעביר לידיו את הטוטו, אמרה השרה רגב "הצעת האוצר במתכונתה הנוכחית וכפי שהונחה על שולחננו לא תעבור בחוק התקציב.

''כפי שסיכמתי עם ראש הממשלה, שום הצעה בנושא הטוטו לא תובא לדיון מבלי שאתן לה את הסכמתי.
הספורט הישראלי אינו פרה חולבת, אני מציעה שהאוצר ימצא לו מקור תקציבי אחר לנטו פרויקטים ולנטו פרסום שהאוצר מוביל בחודשים האחרונים", הוסיפה.