פרפרוגלו הערב מעל יאנג בארנה
פרפרוגלו הערב מעל יאנג בארנהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

למרות מאזן מדהים של 15 ניצחונות והפסד אחד בלבד בכל הזמנים בעונה הרגילה, מתוכם שני ניצחונות רק העונה בהם חזרה מפיגור והראתה הרבה אופי, חששה עד מאוד הפועל ירושלים ממשחקה הערב (רביעי) מול עירוני נהריה.

השתיים שנפגשו למשחק ההשלמה של המחזור ה-12 בליגת העל שבכדורסל, ליגת ווינר סל, נחשבות ליריבות עיקשות אחת של השניה, כשרק העונה הדיחה נהריה את האלופה בטורניר קדם העונה, טורניר גביע ווינר סל לאחר שכמעט והצליחה לעשות זאת גם בתום העונה שעברה בסדרת הפלייאוף ביניהן.

כזכור, משחק הליגה בין השתיים היה אמור להתקיים בהיכל הפיס ארנה שבבירה ביום ראשון האחרון. לאור הודעת ועד העובדים שבעיריית ירושלים על שביתה, ובשל חשש כי הדבר יפגע במשחק הכדורסל, הוחלט בידיי מנהלת ליגת ווינר סל לדחות את המשחק עד להיום, בתקווה כי עד אז קיום המשחק בארנה יתאפשר, מה שבסופו של דבר קרה.

הסגולים מהצפון שניצחונם היחידי בהיכל הפיס ארנה שבבירה במסגרת העונה הרגילה היה בדצמבר 2014 עם 87:84, קיוותה לקטוע את רצף ארבעת ההפסדים בכל המסגרות, עם ניצחון חוץ יוקרתי, אך למעשה לא יכלה למוטיבציה וליכולת של השחקנים מהבירה.

הפעם, בניגוד לשני הניצחונות העונה, לא הצטרכה ירושלים להתאושש מפיגור מוקדם בכדי לנצח את נהריה. למרות חסרונם של טרנס קינזי שנותר מחוץ לסגל וריצ'רד האוול הפצוע, לאחר רבע ראשון צמוד ממנו ירדה ביתרון 14:19, רבע שני קטלני בהנהגת ג'רום דייסון העלה את היתרון לדו-ספרתי, ולמרות חזרה של הצפוניים למשחק עם 21:24, אל הפסקת המחצית ירדה האלופה כשהיא מובילה בבטחה בתוצאה 31:47.

נהריה, שסיימה את את הסיבוב הראשון במאזן שלילי, לאחר שהפסידה בשלושת משחקיה האחרונים, חזרה שוב למשחק, כשמהלך של יפתח זיו עם סל ועבירה הוריד את ההפרש חזרה עד לארבע נקודות בלבד - עם 48:52. אבל הגנה רעה וחולמנית שלהם אפשרה לירושלמים להישאר רחוקים מספיק עד לניצחון שהחזיר אותם אל המקום השני בטבלת ליגת העל בכדורסל וקבע - משחק שלישי ברציפות שנהריה סופגת 90 נקודות ומעלה.

אחרי העליה אל חצי גמר גביע המדינה בכדורסל, שם תפגוש את הפועל חולון, ירושלים עדיין לא ויתרה על התארים הגדולים והחשובים של העונה - אלופת המדינה ומחזיקת הגביע.