יהודים מפגינים בכניסה לשכם
יהודים מפגינים בכניסה לשכםצילום: נדב גולדשטיין/TPS

נשים יהודיות מיהודה ושומרון, ביניהן נשים שכולות, פונות במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, בעקבות הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי''ד מחוות גלעד.

בין החתומות על המכתב - אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון הי''ד, טובה פליקס - אמה של עפרה פליקס הי''ד, צוריה (זר) ברויאר - בתו של גלעד זר הי''ד, צופיה בורובסקי - אלמנתו של אביתר בורובסקי הי''ד, טעמה (הנקין) יעקבסון - אחותו של הרב איתם הנקין הי''ד ולאה גביש - בתם של רחל ודוד גביש ואחות של אברהם גביש הי''ד.

במכתבן קוראות הנשים להחזיר את כח ההרתעה לצה"ל, להחזיר את הביטחון לכבישים ולהחזיר את המחסומים ליציאות מן הערים הערביות.

''אנו כותבות לך בכאב את המכתב הזה כאמהות הגרות בשומרון וביו"ש. הראש שלנו כל הזמן חושב על הפיגוע הבא. המתיחות באוויר כל כך מורגשת וזה מרגיש לנו כמו פצצה מתקתקת!", כתבו הנשים לנתניהו ואיזנקוט.

לדבריהן, "עברו בסך הכל יומיים מהפיגוע הנורא שהשאיר משפחה מפורקת, אלמנה עם שישה יתומים. הרוצחים עדיין מסתובבים חופשי ועל כולנו אפשר לומר שחזרנו לשגרה. ממתי הפכנו להיות כל כך אדישים? למה שכם ורמאללה פרוצות כל כך ואפשר בקלות בלתי נתפסת לצאת ולהיכנס אליהן?

''למה אין מחסומים? למה אין מדיניות של עוצר בכפרים אחרי פיגוע כל כך נורא? החיים שלהם נמשכים כרגיל והם שמחים ומחייכים והפיגוע הבא הוא רק עניין של זמן! פיגועים ורציחות הם לא גזירת גורל".

עוד הוסיפו הנשים, "אפשר למנוע, אפשר להכריע את האויב, אך ברור לכל שכדי להגן על תושבים הצבא זקוק ליד חופשית. לשליטה במחסומים, לשליטה גדולה יותר בתוך שכם כמו שהיה פעם. הצבא יודע לייצר הרתעה הרבה יותר חזקה ממה שמתאפשר ללוחמים היום''.

לדבריהן, ''מישהו החליט להעדיף את שמירת מרקם החיים של הערבים על פני שמירת חייהם של יהודים. אנחנו דורשות ביטחון בכבישים".

הרב רזיאל שבח רוקד עם ילדיו בביתובאדיבות המשפחה

מי שיזמה את מכתב הנשים היא בתיה לסר, חברת מרכז האיחוד הלאומי, תושבת אלון מורה ובתו של ראש המועצה לשעבר גרשון מסיקה.

חברותיה של יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל הי''ד, תקיימנה ביום שלישי ''צעדת אימהות'' בתל אביב.

הנשים מבקשות למחות נגד מדיניות ההכלה של הטרור הערבי, ולדרוש ביטחון בבית ובכבישים ביו"ש. "לא רוצים עוד אלמנות ויתומים", הן אומרות.