טלפון
טלפוןצילום:אייסטוק

הקלטת שיחה שמתפרסמת היום (שישי) באתר ערוץ 7 חושפת כיצד מאיימים אנשי השב"כ על נוער הגבעות ופעילי המאחזים ביהודה ושומרון.

"תקשיב טוב, זה חיים מהשב"כ, העיניים שלי עליכם, אני מציע לך ללכת הביתה", כך נפתחה שיחה שקיבל אמש עמיחי זוארץ בעת שהיה בחנות חומרי בניין בשילה, בה הוא עובד.

בשיחה נשמע איש שב"כ המזדהה כחיים, מאיים על זוארץ: "עמיחי, תקשיב זה חיים מהשב"כ. אני יודע שאתה מסתובב בצמתים. העיניים שלי עליכם. אני מציע לך ולכל החבורה ללכת לבית ולתת לנו לעשות את העבודה, אני מזהיר אותך אם יהיה לי את החשד הכי קטן אתה תמצא את עצמך מורחק בדיוק כמו אחיך".

איש השב"כ הזכיר בשיחה את אחיו של זוארץ אשר נמצא בהרחקה מנהלית משטחי יו"ש.

"תקשיב טוב, אל תנסה אותי אל תשחק איתי. אני אעיף אותך מהאזור, תעוף הביתה מיד, אתה תפסיד מזה, כדאי לך לעוף, אל תשחק אותה גבר, למה אתה תשלם על זה, שמעת? עם כל המשחקים שלך אחרי שאתה תהיה מורחק אתה תבכה על זה, יש לך יותר מה להפסיד מאחיך, גם עבודה וגם כל הגידולים והצאן ליד הבית שלך. אל תשחק משחקים. אתה תשלם על זה.

''אם אתה תעשה את הדבר הכי קטן אתה תחטוף, הכי קטן, אל תשחק משחקים", המשיך איש השב"כ לאיים.

עמיחי זוארץ, חקלאי תושב גוש שילה, כבן 28 ונשוי, עובד בחנות חומרי בניין. הוא סיפר כי התפלא מאד מהשיחה: "אני עובד בחנות ופתאום הוא מתקשר. הזוי, לא האמנתי שאיש שב"כ מאיים כמו אחרון העבריינים. עצוב שנרצח יהודי וחבר, השב"כ עסוק בלאיים על יהודים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מסייע לזוארץ מסר "אנו רואים בחומרה את הדברים. פרצופם האמיתי של חוקרי השב''כ נחשף. אם כך הם פני הדברים בשיחה טלפונית אין לשער ולתאר מה קורה בחדרי חדרים.

''מדובר בהתנהגות עבריינית ואלימה חסרת תקדים מפי איש ציבור כלפי אזרח שלא ביצע כל עבירה. אנו דורשים מרה''מ שהוא הממונה להורות לאלתר על פיטוריו של העבריין. תוגש תלונה חמורה בהמשך ונדרוש למצות עמו את הדין בחומרה", הוסיף עו''ד קידר.

תגובת שירות הביטחון הכללי: ''האדם עימו התקיימה השיחה הוא תושב חוות הדעת כבן 28. עקב פעילותו האלימה ומסוכנותו לביטחון האזור, הוא נעצר בעבר ואף הוצאו כנגדו צווים מנהליים. בעקבות מידע מודיעיני שהיה בידי שב"כ עלה הצורך להזהירו לאלתר מפני ביצוע פעילות אלימה שעלולה לדרדר את המצב הביטחוני באזור.

''על רקע המאמצים לאתר את רוצחי הרב רזיאל שבח ז"ל, שב"כ מקיים הערכת מצב שוטפת במטרה למנוע פגיעה בחיי אדם, ולשם כך יפעיל את הכלים העומדים לרשותו ע"פ חוק'', נמסר.