ג'ון דיברתולומיאו עובר את הרצליה, הערב
ג'ון דיברתולומיאו עובר את הרצליה, הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

זה היה קשה ולקח כמעט משחק שלם, אבל מכבי תל אביב סיימה את משחקה הראשון מתוך שלושה השבוע בניצחון על בני הרצליה בחוץ 90-86.

הרצליה היתה טובה יותר בחלק גדול מהמשחק, אבל התעוררות של הצהובים מהרבע השלישי ובעיקר בסוף הרבע הרביעי השאירה את הניצחון בידיים שלהם.

מכבי תל אביב פתחה את המשחק עם ארבעה איבודי כדור רצופים תוך דקה וחצי והרצליה רצה 0-7. זוסמן, פראחוסקי רול ושגב דאגו להפוך את התוצאה ולרדת בתום הרבע הראשון ביתרון, 18-16.

בתחילת הרבע השני הצהובים קצת נעצרו. הזרים של הרצליה ובעיקר ג'ף אדריאן היו מצויינים לאורך כל הרבע הזה והמארחים ירדו למחצית כשהם מובילים 36-42.

מכבי תל אביב עלתה לרבע השלישי עם שיפור משמעותי בהגנה וצימקה את הפער. כארם משעור נתן משחק מצויין מול הקבוצה שבה שיחק בעונה שעברה, וסיים את הרבע עם 13 נקודות. היתרון של הצהובים בתום הרבע הזה היה 62-56.

הרצליה ניסתה להתקרב ברבע הרביעי וכרסמה לאט ביתרון הצהוב. ברגעי ההכרעה היא כבר הובילה 79-84.

אבל הצהובים הגיעו למאני טיים. פייר ג'סון ירה שתי שלשות מדוייקות, ג'ון דיברתולומיאו חטף כדור מצויין ומייקל רול עם שתיים מהקו סגר עניין.

לצהובים מדובר כאמור, בתחילתו של שבוע עמוס. ביום שלישי הם ישחקו באתונה מול אולימפיאקוס במסגרת היורוליג, ובחמישי יארחו ביד אליהו את הכוכב האדום בלגרד.

במשחק נוסף שהתקיים הערב הביסה הפועל אילת את הפועל חולון בתוצאה 79:94. דווקא לאחר עזיבתו הפתאומית של מייק רואסריו, השיגה אילת את ניצחונה הטוב ביותר העונה והשני ברציפות על חולון הלוהטת. חולון נעצרת לאחר תשעה ניצחונות בעשרה משחקים, אחרי ערב קליעה יוצא מן הכלל של עמית שמחון שסיים עם 22 נקודות בהן 5 שלשות.