הרב שלום כהן
הרב שלום כהןצילום: יעקב כהן

על רקע חקיקת חוק המרכולים והניסיונות לערער על מעמדו הפנים-מפלגתי, ביקר אמש (מוצ"ש) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן.

הרב כהן חיזק את דרעי, בירך אותו ואמר "הרב דסלר מביא בשם אביו, על דברי חז"ל 'גדול אחד בצער יותר ממאה שלא בצער'. שיש טמפרטורה של צער. במדרגה הראשונה – מקבלים שכר פי מאה, השניה מאה פי מאה, השלישית מאה פי מאה פי מאה. אשריו של מי שיודע את זה.."

"מישהו יודע מה זה שבת? אף אחד לא יודע", המשיך הרב כהן, וציטט את דברי הזוהר אודות אמירת 'ויכולו' של הקידוש, "שכל אדם האומר את הדברים ומעיד על מלכותו של הקב"ה שברא את העולם – הוא מכפר בזה על כל עוונותיו".

בהמשך הביע הרב תמיכה מלאה בדרעי ואמר: "הרב אריה, אל תפחד מאף אחד. הקב"ה הולך עם האדם, בדרך שאדם רוצה מוליכים אותו. עוזרים לו. אני לא יודע מה זה שבת? מתנה טובה יש לי בבית גנזיי ושבת שמה".

לדברי נשיא המועצת, המתנגדים לחוק הם בגדר 'תינוקות שנשבו'. "מדובר ב'תינקות שנשבו' שאינם יודעים ומכירים בערך השבת, ובאמת לא מבינים מדוע רוצים לסגור להם את החנות בשבת".

השר דרעי הזכיר את הניסיון העומד בפני הציבור המסורתי לפתוח חנויות בשבת או להעסיק עובדים בשבת. "הפדיון גדול והתשלום עבור עבודה בשבת היא פי 2 או 3 מיום רגיל. הם בוכים לנו, הם אומרים לנו, 'תצילו אותנו, אנחנו לא יכולים'", אמר השר.