מלון. אילוסטרציה
מלון. אילוסטרציהצילום: istock

מלון באורוגוואי ביטל את הזמנתם של זוג תרמילאים ישראליים והחזיר את דמי הקדימה ששילמו, בשל התנגדות המלון לישראל ולישראלים.

עמית ברדוש, בן 22, קיבל הודעה אישית מהמלונאי על ביטול ההזמנה באמצעות אתר Booking.com. המנהל הסביר שדעותיו הפוליטיות "מאוד מנוגדות למדיניות של מדינתך". כך דיווח האתר El Pais, כפי שצוטט ע"י סוכנות הידיעות JTA.

"לא ראיתי מבעוד מועד שהם מישראל", אמר מאוריסיו פינרו, הבעלים של מלון בואנה ויסטה, בבארה דה וליזאס. "אני מתנגד מאוד למדיניות של מדינתם, הם אינם רצויים בביתי". הוא הוסיף שישראלים בטיול שאחרי השירות הצבאי הם בעייתיים במיוחד.

"איני מפלה ואיני אנטישמי", הוסיף. "לילדים שבאים אחרי שהם מסיימים שירות צבאי בישראל יש פרופיל של מסיבות, שחצנות ודברים שאינם טובים. אנחנו עובדים עם סוג אחר של קהל". בעמוד הפייסבוק של המלון כתב שאינו מתכוון לשנות את מדיניותו לגבי ישראלים. הוא סיפר שלפני שנתיים או שלוש התארח אצלו ישראלי ובמהלך ויכוח על פוליטיקה בינלאומית אמר לו המטייל כי הוא אומן ע"י הצבא בצורה שתאפשר לו להרוג את בעל המלון בתוך 15 שניות.

התקרית עוררה תשומת לב רבה באורוגוואי וגררה גינויים מאישים יהודיים וישראליים. "זה נראה כמו מקרה של דעה קדומה עיוורת ואני מקווה שזהו מקרה בודד", אמרה שגרירת ישראל, נינה בן עמי.

שרת התיירות של אורוגוואי, ליליאן קצ'יצ'יאן, אמרה שמדובר באירוע שהוא "לחלוטין בלתי קביל" וכי הנושא ייחקר. “באורוגוואי, אסור להפלות על בסיס של דת. אנו מקווים שתיירים ישראליים ימשיכו לבקר באורוגוואי וליהנות מהיופי של המדינה", הוסיפה.