מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין היום (ראשון) לערוץ הטלוויזיה הערבי ''אלחורה'' והתייחס להשמדת מנהרת הטרור שהתגלתה ברצועת עזה, מתחת למעבר כרם שלום.

"הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון למנהרות הטרור, וכפי שיש 'כיפת ברזל' לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה", אמר האלוף מרדכי.

הוא ביקש לשלוח מסר לכל מי שחופר ומתקרב למנהרות: "כמו שראיתם בחודשיים האחרונים, במנהרות האלה יש רק מוות.

''אני גם מתפלא מכיוון שאלה ימים של פיוס, ואילו את המנהרה הזאת חפרו לכיוון ישראל ומשם למצרים. איזה מסר זה למצרים החשובה...''.

''השאלה היא איך נוכל לעזור לשני מיליון פלסטינים בעזה, שנמצאים תחת כיבוש, והכיבוש אינו של ישראל. חמאס הוא שכובש את העם הפלסטיני", הדגיש מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

מפקד החטמ"ר הדרומית בעזה

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה קובי הלר, התייחס לפיצוץ מנהרת הטרור שנחפרה מתחת למעבר כרם שלום בעזה, ואמר "בתקופה האחרונה פועל צה"ל במערכה רחבה נגד המנהרות שנחפרות על-ידי ארגוני טרור שונים ברצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל".

לדבריו, ''שיתוף פעולה יוצא דופן ושילוב זרועות יחד עם כוחות הנדסה, מודיעין ואנשי המעבדה הטכנולוגית לגילוי המנהרות באוגדת עזה, הביא לפריצת דרך בתחום הטכנולוגי ולהישגים משמעותיים מאוד בתחום גילוי התת-קרקע"