שיעור לחיים
שיעור לחייםצילום: הודיות

בזה נבבה, שייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים, הרצה בפני תלמידי כפר הנוער הדתי "הודיות" אודות חשיבות האמונה.

נבבה ייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים כאשר השתתף בריצת מרתון של 42 ק"מ ואף הגיע לפסגת האוורסט, וכל זאת כאשר אינו רואה כלום.

"התחלתי לרוץ בגיל 20 ומאז לא הפסקתי", הוא סיפר. ''כל יום אני מתאמן כשעתיים ובאולימפיאדת בייג'ינג הוכתרתי כאצן העיוור ה-5 בעולם מתוך אלפים. כיום אני מאמן ילדים, גם כאלו שרואים והקמתי גם קבוצות לנכים".

על ההתמודדות בתור עיוור סיפר נבבה "היו לי הרבה התמודדויות בחיים. קודם כל עם העיוורון ולאחר מכן העובדה שהחברה פשוט לא האמינה בי וביכולות שלי. התחלתי לרוץ כי כל הזמן אמרו לי שאני לא יכול לרוץ. מבחינתי אין קושי בחיים – יש אתגרים".

"ההרצאה של בזה חיזקה אותי ונתנה לי אמונה להלחם ולצלוח את האתגרים בחיים" סיפר תלמיד כיתה י' בהודיות שהשתתף בהרצאה, "כוחות הנפש והאמונה הגדולה של בזה נתנו לי את הרצון להתמודד עם כל מה שקשה לי ומאתגר אותי בחיים".

מנהל כפר הנוער, אלי שטיין, סיפר מדוע בחרו דווקא בבזה להרצות בפני התלמידים. "בני נוער ניצבים בפני קשיים ואתגרים, איתם הם צריכים להתמודד ואשר ישפיעו עליהם לאורך החיים. בזה נבבה הוא ההוכחה שהכל אפשרי. המסר שלנו לתלמידים שלנו הוא שלמרות האתגרים הרבים אנחנו מאמינים בהם שיצלחו את האתגרים ויגיעו כל אחד למקום שהוא חולם וחפץ".