ארכיון
ארכיוןפלאש 90

כרזות שמופיע בהן דגל אש"ף עם הכיתוב "ירושלים בירת פלשתין הרשמית" הודבקו בשבת האחרונה בכמה רחובות בירושלים, בין השאר ברחוב צלאח א-דין, שבו נמצאים משרד המשפטים ובית המשפט המחוזי.

כרזות דומות הודבקו גם על גבי עמודי חשמל ברחוב סולטן סולימאן.

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ (הבית היהודי) מזהיר בערוץ 7 שמדובר בתופעה חמורה, "הפלשתינים רוצים לקבוע ולהכריז קבל עם ועולם שההכרזה של טראמפ לא תקפה ושמזרח ירושלים זו ברית ירושלים הפלשתינית.

״מדובר ברחובות מרכזיים במזרח העיר ויש כאן למעשה אמירה שרחובות אלה הם חלק ממדינת פלשתין. זו הכרזה פומבית שהם יקבעו שמזרח ירושלים היא בירת ירושלים הפלשתינית".

לדבריו כל עוד ישראל לא תממש את ריבונותה גם במזרח העיר הפלשתינים יעשו בה כבתוך שלהם, "לצערי מדינת ישראל טרם הכריזה מה היא רוצה לעשות במזרח העיר, זה לא מספיק לחגוג את יום ירושלים אבל לאפשר ללמד בבתי ספר במזרח העיר מתוך ספרי הסתה ולהניף דגלים של הרשות.

״כל עוד אנחנו לא קיבלנו הכרעה מדינית ברורה הם ימשיכו להשתולל", מדגיש קלמנוביץ' המשוכנע שלמרות המחאה, ערביי מזרח העיר מעדיפים להישאר תחת ריבונות ישראלית.

״הנאום של אבו מאזן בא על רקע של מצוקה גדולה, ברשות הפלשתינית קראו לערביי מזרח העיר לצאת ליום זעם בעקבות נאום ההכרה של טראמפ בירושלים וזה לא קרה כי הם רוצים להישאר תחת השלטון הישראלי. התושבים הערבים רואים שאין להם תקומה לא בצד הצבאי כמו שקרה בעזה ולא בצד המדיני כשהם רואים עכשיו את הפסקת העברות הכספים.

״לצערנו על רקע המצוקה שלהם יש גם עשרות אלפי ערבים מיו"ש שזולגים לתחומי ירושלים ומפריעים לתעסוקה וגורמים לפגיעה כלכלית כי בסוף צריכים לשרת גם אותם והם גם משנים את המאזן הדמוגרפי ואנחנו ברפיון ידיים, לא עושים עם זה כלום".