תדרוך לנציגים הבינלאומיים
תדרוך לנציגים הבינלאומייםצילום: דובר צה"ל

כ-40 נציגי הקהילה הבינלאומית הגיעו היום (שני) במעבר כרם שלום בעקבות חשיפת שלוש מנהרות הטרור.

בסיור הוצגו הצעדים האזרחיים שישראל נוקטת לסיוע לתושבי עזה, ובהם פתיחת מעבר כרם שלום, אשר פתוח באופן רציף לאורך כל השנה ומשמש המעבר היחידי להעברת סחורות וציוד מישראל לעזה ומעזה לעולם.

בסיור השתתפו דיפלומטיים, שגרירים, נספחים צבאיים וארגונים בינלאומיים, כגון: שגרירות יפן, שגרירות שוודיה, שגרירות צ׳כיה ושגרירות פינלנד, מתיאס שמאלה, ראש אונר"א בעזה, ראשת ארגון USAID וראש OCHA.

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה, אל״ם פארס עטילה, אמר כי "נציגי הארגונים הבינלאומיים ראו בעצמם שארגון הטרור חמאס לא בוחל באמצעים בכדי להשיג את מטרתו לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה''.

לדבריו, מעבר כרם שלום מהווה עורק חיים מרכזי לרצועת עזה וכל פגיעה בו היא כפיגוע טרור נגד תושבי רצועת עזה. ''בשנת 2017 בלבד, תואמו מעברן של למעלה מ-147,286 משאיות שנשאו ציוד רפואי, מזון ותוצרת חקלאית. חפירת המנהרה היא הוכחה לכך כי תושבי רצועת עזה הם בני ערובה של ארגון הטרור, חמאס, ואינם נכללים בשיקולים של חמאס, שאף רומס את התושבים במו ידיו.

''כל עוד שחמאס והרשות הפלסטינית לא ישימו את טובת תושבי רצועת עזה בעדיפות ראשונה, המשבר הכלכלי יחריף ויתדרדר. ישראל תמשיך לנקוט בצעדים בכדי בראש ובראשונה להגן על מדינת ישראל ואזרחיה״.

מפקד החטיבה הדרומית, אל"ם קובי הלר, אמר כי "סגירת מעבר הסחורות כרם שלום היא צעד שלא רצינו לנקוט בו אך חמאס לא הותיר לנו ברירה, הוא הריבון ועליו האחריות למתרחש ברצועה וממנה. מדובר בהפרה חמורה של הריבונות הישראלית ופגיעה ישירה בתושבי רצועת עזה''.

לדבריו, חפירת מנהרת הטרור מתחת למעבר הסחורות הבלעדי היא דוגמה לכך שחמאס מתעסק בטרור ולא בשיקום הרצועה. ''השאיפה היא לשמור על מעבר פתוח ומעבר סחורות סדיר לטובת תושבי הרצועה, ולצד זאת נמשיך לפעול על מנת לשים סוף לאיום מנהרות הטרור״.