אמבולנס מד"א
אמבולנס מד"אצילום: אהוד אמיתון/TPS

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע הבוקר (שלישי) על העברת הכספים הדרושים לפעילות מגן דוד אדום ביהודה ושומרון.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שהוביל בשבועות האחרונים את המאבק לקבלת כספים, אמר כי "זהו משבר שטוב שלא היה בא לעולם. אין שום עילה שמצדיקה משחק בחיי אדם.

''אני שמח שהשכל הישר גבר וח"כ גפני הודיע על שחרור הכספים שנתקעו אצלו במשך יותר משנה. המהלך שבו החל סגן שר הבריאות לתמיכה גם בפעילותו החשובה של ארגון 'איחוד הצלה' יימשך ואני מברך אותו על כך".

סמוטריץ' הוסיף, ''אני מודה לשרה שקד וליו"ר הקואליציה על התערבותם ועל הגיבוי המוחלט שהעניקו לי במאבק להצלת חיים".

נציין כי ח"כ גפני עיכב את התקציב למד"א במחאה על כך שהארגון לא משתף מידע על אירועי חירום עם ארגון איחוד הצלה. גפני אמר אמש בשיחות שקיים עם שרת המשפטים שקד ויו"ר הקואליציה אמסלם כי בדיונים שיתקיימו בתקופה הקרובה באופן מקיף, יוסדר גם נושא העברת המידע.

לדבריו, "חיי אדם נפגעים בישראל מדי יום בגלל הפשע הזה שלא מעבירים מידע מציל חיים לחובשים מקצועיים שרוצים להציל חיי אדם ללא תמורה".

גפני דורש כי לצד התקציבים המיועדים לפעילות מד"א ביו"ש יועבר תקציב גם ל'איחוד הצלה' שמציל חיים בכל הארץ. גפני כאמור מבקש כי ב'איחוד הצלה' יקבלו ממד"א מידע שוטף על אירועי חירום.

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, בירך על הסדרת העברת כלל המידע על קריאות מצוקה של אזרחים מצד מד"א למוקד איחוד הצלה וקידום תקצוב פעילות מתנדבי הארגון.

"אני מודה לח"כ גפני שפועל לתיקון עוולות שנמשכות שנים רבות. גפני עמד איתן ודרש כי כלל המידע על קריאות המצוקה הרפואיות של אזרחי ישראל ישותפו מצד מד"א עם מוקד איחוד הצלה וכי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות המסדיר את הפעילות המשותפת בין שני הארגונים ייושם", אמר טייטלבוים.

"מלבד זאת, ח"כ גפני התעקש כי גם ארגוננו, הפועל להצלת חייהם של אזרחים רבים ומתנדבנו מעניקים טיפול רפואי מהיר בחינם ליותר מ-300 אלף ישראלים בשנה, יזכה לתמיכת המדינה. בשיחה שקיימנו הבטיח לי ח"כ גפני כי יפעל לקיום ההבטחות שנתנו לו בנושאים אלו עד לפתרונם המלא".