השקת השדולה החילונית
השקת השדולה החילוניתצילום: יח''צ

השדולה החילונית בכנסת התכנסה היום (שלישי) לכינוס ראשון בהשתתפות הורים ובני נוער מ''הפורום החילוני''.

להשקת השדולה לא הגיע אף חבר כנסת מקואליציה, גם לא ממפלגות כולנו, יש עתיד וישראל ביתנו.

יו"ר השדולה, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי "אם החלטתם להרוג את הסטטוס קוו, יש לנו חדשות בשבילכם, אנחנו בעד וזה יהיה לכיוון שלנו. תחבורה בשבת, נישואים אזרחיים, הפסקת ההפרדה המגדרית - אנחנו הולכים עד הסוף.

''הציבור החילוני לא מטומטם למרות שיש מי שחושב שהוא כזה. כל פעם שמתגרים בנו יותר מידי אנחנו יוצאים מנצחים. ככה קרה עם הטלוויזיה בשבת ועם בתי הקולנוע וככה יקרה עם תחבורה בשבת ושאר הנושאים".

עוד הוסיפה ח"כ זנדברג, "העובדה שרק שלושה ח"כים הסכימו לשבת בשדולה הזאת, מדגישים כמה היא נחוצה. הפער בין כמות האנשים האדירה שהגיעה לפה לעומת ההיענות של הח"כים אומר הכל - הציבור הפנים את מה שהכנסת טרם הפנימה, יש ציבור חילוני בישראל וגם לו יש זכויות.

"אנחנו לא בודקים אף אחד בציציות. קידוש בשישי וכדורגל בשבת זה בסדר, אבל אנחנו לא מוכנים לראות את ישראל מתקפלת ונלחצת מהפרדה מגדרית. אנחנו לא מתכוונים לחנך את הילדים שלנו כאילו מי שלא מאמין באלוהים שווה פחות. היהדות שלנו היא מתקדמת, היא קיימת והיא חילונית. השבת שלנו לא תחסם בגלל שדרעי מתנדנד על אחוז החסימה. שלטון האייתולות זה לא בישראל", תקפה.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), יו"ר משותף של השדולה החילונית, אמר כי "כיום המילה 'חילוניות' מפחידה פוליטיקאים, בגלל הצלחתה של תעמולה הטוענת שיש ניגוד בין חילוניות ליהדות, וכך הופכת החילוניות למילת גנאי. אולם אין מדובר במילה אנטי דתית, אלא בהגדרה המייצגת את רוב אזרחי המדינה, ולכן היא ממלכתית".

עוד הוסיף ח"כ בר-לב, "הציבור החילוני, הממלכתי, שמהווה את רוב הציבור הישראלי, נמצא תחת מתקפה של גורמים אינטרסנטיים המובילים כפייה דתית, או בשמה הנוסף - הדתה, במרחב הציבורי. עלינו להיאבק בכך למען החופש לבחור את הערכים על פיהם אנו חיים ומחנכים את ילדינו".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), יו"ר משותפת של השדולה, התייחסה למיעוט חברי הכנסת שהסכימו לקחת חלק בניהול השדולה, ״מי היה חושב שבכנסת ישראל בשנת 2018 צריך להיות אמיץ כדי להצטרף לשדולה החילונית? החילונים הם מרבית הציבור בישראל, והגיעה העת כי נבחרי הציבור, בכל המפלגות, יפנימו זאת.

''למתנחלים יש לובי, גם לחרדים. הם לא רוב אך נוהגים ככזה. לעומת זו, אנו רוב ברור ומובהק. זכותנו שאיש לא יכתיב לנו כיצד לחיות ולהתנהג, כיצד להתחתן, להתגרש, או אפילו להקבר בארצנו. אין 'יהודים טובים יותר ויהודים טובים פחות'. אנו מאמינים ב'חיה ותן לחיות' ומצפים שכך ינהגו גם כלפינו, החילונים״.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה בכינוס "אני רוצה מדינה דמוקרטית, שמאפשרת לכל אחת ואחד להיות יהודייה ויהודי או לא יהודייה ולא יהודי כמו שהוא או היא רוצה. וצריך להגיד דבר אחרון, שימו לב מה קרה לנו עוד באובדן של הממלכתיות החילונית.

''מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, היא היום המדינה היחידה בעולם שלא מכירה בכל סוגי היהודיות והיהודים באותה מידה. אין משהו שממחיש את האיום של האורתודוקסיה על הקיום היהודי היום יותר מאשר הדבר הזה", הוסיפה מיכאלי.