ליאל אלמקייס ז"ל
ליאל אלמקייס ז"לצילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד הבוקר בבית ספר השלום במצפה רמון, שבו למד ליאל אלמקייס בן ה-13 שנהרג אתמול בתאונת דרכים.

בני משפחתו של ליאל איבדו שליטה על המכונית שבה נסעו לאחר שהתנגשו בגמל על הכביש. אמו נפצעה באורח קשה, ואביו ושני אחיו - בני 14 ותשע - נפצעו באורח בינוני.

נוסף לרכב המשפחה, בתאונה היה מעורב גם רכב צבאי שהתהפך. מדובר צה"ל נמסר כי כתוצאה מההתהפכות נפצעו ארבעה חיילים באורח קל ופונו באופן רכוב לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

נציין כי בעשר השנים האחרונות נהרגו 20 בני אדם בתאונות עם גמלים בנגב. בעקבות התאונה הקשה קרא ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקדם את "חוק הגמלים" שהגיש, הקובע כי בעלי החיים יסומנו בשבב אלקטרוני ובכך ניתן יהיה לאתר בעלים של בעלי החיים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, ולמצות עימם את הדין.

"לצערי הרב אני לא יכול לומר הפעם 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'. אני חש אחריות כואבת מאוד", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "הייתי צריך להתאמץ ולהתעקש הרבה יותר על החוק הזה. מתחייב הפעם בע"ה לעשות יותר".

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב, הגיב לאסון, "פעם אחר פעם אנחנו מתריעים על בעיית חיות המשק המשוטטות וסכנת התאונות הנשקפת ממנה לכל מי שגר או עובר בכבישי האזור. לצערנו, החקיקה החשובה להחמרת הענישה בנושא אי השגחה על חיות משק, לא מתקדמת בגלל מחלוקת בין הרשויות השונות - ובינתיים אזלת היד גובה הרוג נוסף, ומשפחה נוספת שעולמה נחרב. אני מצפה מהכנסת להשלים את החקיקה שיזם ח״כ סמוטריץ' ולהביא אותה לקריאה שנייה ושלישית באופן מיידי. ליבי עם המשפחה, שפקד אותה האסון הנורא מכל, ואני מאחל שיחלימו במהרה מהפציעות הפיזיות".