תקיפת מאבטחים באיכילוב
תקיפת מאבטחים באיכילובצילום: דוברות איכילוב

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינם של רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יוספוב ודוד אמויאל בגין מעורבותם באירוע תקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב בספטמבר 2017.

כזכור, הנאשמים הורשעו בחבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. בנוסף, אמויאל הורשע גם באיומים בגין אותו אירוע.

בית המשפט גזר על אמויאל 25 חודשי מאסר בפועל, על יוספוב - 22 חודשי מאסר בפועל; על אלפסי- 19 חודשי מאסר בפועל; על מיסייב- 17 חודשי מאסר בפועל; על ביטון- 17 חודשי מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, בין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת. אמויאל הוא בן זוגה של קדוש. ב-28 בספטמבר 2017 בשעה 01:00 לערך הגיעה קדוש מלווה במיסייב לבית החולים איכילוב בתל אביב לצורך קבלת טיפול רפואי.

במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף את מי מהצוות הרפואי, וזאת לאחר שהבחין כי ניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון.

בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם" וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

בסמוך לשעה 02:48 הגיעו מיסייב, ביטון, אלפסי, יוספוב ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ".

מיד לאחר מכן, נכנסו החמישה לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו החמישה לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו.

בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר, אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, כל אחד על פי יכולתו, באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו.

בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

במסגרת הסדר הטיעון שנערך בין הצדדים, סוכם כי העונשים שייגזרו על הנאשמים הם כדלקמן: אמויאל- 25 חודשי מאסר בפועל, יוספוב- 22 חודשי מאסר בפועל; אלפסי- 19 חודשי מאסר בפועל; מיסייב- 17 חודשי מאסר בפועל; ביטון- 17 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, הוסכם כי הנאשמים יפקידו פיצוי עבור נפגעי העבירה בסכום כולל של 120,000 ₪.

ביהמ"ש קבע כי "לאחרונה נשמעים קולות המגנים הסדרי טיעון אולם יש להבהיר כי הסדר טיעון הינו הכרח שלא יגונה. הסדר טיעון איננו מילה גסה וכאן יש להבחין בין סוגים של הסדרי טיעון....לעולם ישקול בית המשפט האם הסדר הטיעון משרת את האינטרס הציבורי ואם הוא סביר, ואם לא כך הדבר, לא יירתע בית המשפט מלדחות את ההסדר ולא לאשרו. כל הסדר טיעון ייבדק לגופו".

נזכיר כי על פי הסדר הטיעון, אליה קדוש, שהורשעה באיומים במסגרת אירוע התקיפה באיכילוב, בתקיפת שוטר, הפרת הוראה חוקית, תקיפה, איומים באירוע תקיפת נהג המונית בבית החולים וולפסון ובתקיפת שוטר באירוע התקיפה בבית החולים אברבנאל, נשלחה לתסקיר שירות מבחן ולחוות דעת הממונה על עבודות השירות.

הצדדים עוד הסכימו על פי ההסדר כי בעניינה, הצדדים יטענו לעונש לאחר קבלת חוות הדעת וכי התביעה תגביל עצמה לעונש מאסר, שיכול וירוצה בעבודות שירות, ככל שהנאשמת תימצא כשירה לכך.