סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, נאם בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת והתייחס להצעת חוק קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בשל תשלום לאסירים ביטחוניים, פעילי טרור ובני משפחותיהם.

"בפתח הדברים כמובן עלי להדגיש, כי היותה של הרשות הפלסטינית, תומכת ומעודדת טרוריסטים, רוצחים שפלים ובני משפחותיהם, מעידה כאלף עדים שאין רצונה בשלום כן ואמיתי. כל ההסכמים עליה היא חתמה, נועדו רק להשיג הישגים טקטיים ובכוונתה להחריב, חס וחלילה, את מדינת ישראל", אמר בן דהן.

הוא ציין בימים אלה מתגבשת הצעת חוק ממשלתית בנושא. "תזכיר החוק, פורסם להערות הציבור ביום שלישי שעבר. במקביל, ממשיכים גורמי הממשלה הנוגעים בדבר, בעבודת המטה לצורך גיבוש הצעה מיטבית, שתובא לאישור ועדת השרים לחקיקה. אני יכול לעדכן ששלשום התקיים דיון נוסף, אחד משורה של דיונים שהתקיימו בנושא, בו נטלו חלק נציגי המשרדים והגורמים הקשורים לנושא, ביניהם נציגי משרד הביטחון, משרד האוצר, משרד החוץ, משרד המשפטים, מל"ל, צה"ל, שב"כ ועוד, לצורך קידום הצעת החוק הממשלתית בהקדם האפשרי".

לדבריו, "הצעת החוק הממשלתית, כפי שפורסמה בתזכיר, קובעת מנגנון שלפיו בתום כל שנה, יגיש שר הביטחון לאישור הקבינט הביטחוני, דו"ח המסכם את הנתונים בדבר סך התשלום השנתי, שהעניקה הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים, אסירים ביטחוניים משוחררים, מחבלים שנפצעו בעת ביצוע מעשה טרור, ובני משפחותיהם של מחבלים שנהרגו".

"על- פי הצעת החוק, סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית, לאסירים ביטחוניים, פעילי טרור ובני משפחותיהם, בשנת הדו"ח, ינוכו מתוך הכספים אשר מעבירה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. כספי הדמים הללו שניתנים כפרס על רצח יהודים תמימים, ינוכו בהתאם להוראות החוק", הוסיף סגן שר הביטחון.

הוא ציין כי במסגרת החוק יופעל גם מנגנון של שיקול דעת. "יחד עם זאת, הצעת החוק בנוסחה הנוכחי מותירה לקבינט המדיני מרחב של שיקול דעת, האם לנכות את כל הסכום ששולם על ידי הרשות לפעילי הטרור ובני משפחותיהם, או לקבוע לגבי חלק מהסכום, כי הוא רק יוקפא ולא ינוכה באופן מוחלט, או לקבוע לגבי חלק מהסכום כי הוא לא ינוכה ולא יוקפא. הדבר נדרש כדי לשמור את יכולתה של הממשלה להשתמש בכלי זה בהתאם לצרכי המדינה באותה עת".

לדברי בן דהן, "הצעת החוק הממשלתית עדיין לא גובשה באופן סופי וייתכן כי חלק מהוראות הצעת החוק, כפי שהן כעת, עוד ישונו בהתאם לשיקולי גורמי הממשלה המעורבים בניסוח הצעת החוק".