מירי רגב
מירי רגבPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה הערב (רביעי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט שבו היא מבקשת ממנו לכנס דיון דחוף כדי לקדם את חוק 'נאמנות בתרבות' אותו הגתה לפני כשנתיים.

"התבשרתי לדאבוני כי ב-21 בינואר יתקיים אירוע 'למה שברתי שתיקה?' של ארגון שוברים שתיקה בתיאטרון תמונע - תיאטרון הנתמך מכספי הקופה הציבורית", כתבה השרה רגב בפתח מכתבה. "האירוע כולו מעלה על נס את דיבת הארץ רעה, חותר תחת הערכים והסמלים המקודשים לנו ומנסה בסיפורי בדים לפגוע בדמותו של צה"ל - הצבא המוסרי ביותר בעולם", הוסיפה.

השרה רגב ששיגרה כבר מספר מכתבים ליועמ"ש בנוגע לאירועים בעלי תכנים מסיתים וחותרים נגד מדינת ישראל, דורשת פעילות לשינוי המצב. "אני שוב שוברת שתיקה ציבורית כלפי תופעה נלוזה זו של מתן במה במוסד הנתמך מכספי ציבור, למי שחותר תחת הלגיטימיות של עצם קיומנו במדינתנו".

"אני חשה חובה להתריע שוב בשער ולהעלות בפניך פעם נוספת את נחיצותו המיידית של חוק 'נאמנות בתרבות' שישים קץ לשימוש הציני שעושים מוסדות הנתמכים מכספי מדינה ושנותנים במה לנרטיבים הזויים של ארגונים כאלה ואחרים, המוציאים את דיבת צה"ל רעה והחותרים תחת הערכים והסמלים המקודשים לנו", כתבה רגב במכתבה ליועמ"ש.