עמנואל שילה
עמנואל שילהצילום: ניסים לב

הוא משוחח איתם לעומק על תחומי התמחותם, וגם על הזיקה שבין המחקר שלהם ליהדות. בין האורחים מומחים לאסטרונומיה, רפואה, מזרחנות, מתמטיקה ומשפט עברי. 'מאחורי המיקרוסקופ', גם באתר הערוץ.

***

ארגון 'השומר החדש' שמגן בכל השנה על החקלאים, לקח את ט"ו בשבט צעד קדימה והפך אותו לשבוע החקלאות. בימים ראשון עד רביעי, י"ב עד ט"ו בשבט, מוזמן הציבור להתחבר לאדמה, להכיר את החקלאים ואת ההתמודדויות שלהם, לסייר ולהתנדב, להשתתף בקטיף ובסדר ט"ו בשבט. ההרשמה מראש באתר השומר החדש: www.hashomer.org.il.

***

ארז נטף קיבל לפני כ-30 שנה קלטת מאביו ובה פיוטים וזמירות מבית סבו. האב הכריז "אני סומך עליך שתדע מה לעשות עם זה", ואחרי חודשיים נהרג. בשנים האחרונות עובד נטף על עיבודים חדשים לפיוטים עם 'אנסמבל ירושלמי' שהקים. התוצאה: הדיסק 'מתוניסיה לירושלים' שייצא לאור בקרוב. בינתיים עלה לאוויר הסינגל הראשון בהשתתפות אילן דמרי 'אזמר בשבחין'.

***

'פרקי הלל', ספר לזכרה של הלל יפה אריאל, הוא ספר בת מצווה ייחודי שנכתב בידי אמה, רינה אריאל, ודודתה צפורה פילץ. השתיים עברו עם בנותיהן את שנת בת המצווה והרגישו שחסר ספר שילווה את הלימוד המשותף. הספר מכיל קומיקס על דמותה של יפה וכן 12 שערים ובהם דפי לימוד, פעילות וסיפורים. רינה: 054-7543051.

לתגובות: [email protected]