שולי מועלם-רפאלי
שולי מועלם-רפאליצילום: באדיבות המצולמת

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך: פאניה סילס - גיבורת הספר 'גיא אוני' של שולמית לפיד. צעירה יהודייה שגדלה ברוסיה ומחליטה לעלות לארץ ישראל עם בתה תמרה. פאניה אישה חזקה ועצמאית שמצליחה לשקם את חייה שוב ושוב למרות האסונות הקשים שפוקדים אותה, היא פורצת דרך לנשים גם בעבודות שלוקחת על עצמה וגם בעולם התרבותי הרחב שהיא מפתחת לעצמה. סיפורה של פאניה מובא בתוך סיפור הקמתה של גיא אוני, לימים ראש פינה.

סרט מומלץ: רשימת שינדלר. כל חיי אני עוסקת בהנחלת זיכרון השואה, מתוך העיסוק בחיי האנשים הפרטיים והקהילות היהודית הרבות והמגוונות שאיבדנו. סטיבן ספילברג מביא את סיפורו האמיתי של התעשיין הגרמני השנוי במחלוקת אוסקר שינדלר, שהציל 1,200 יהודים ממכונת ההשמדה הנאצית. הסרט מצולם בשחור לבן, חוץ מהילדה עם המעיל האדום, ועורר התעניינות גדולה בשואה בעולם כולו.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאת חברה בה: "היובל כרמל" המדהימים. 50 נשים ואנשים שמכירים זה את זה 40 שנה ויותר, וממשיכים להיות קבוצת תמיכה אהבה וקבלה אחד כלפי השני בלי תנאי. כמו שכתב אורי אורבך חברי האהוב: "גם כשתהיה זקן בעוד 80 שנה... תמיד תזכור באיזה שבט אתה".

מה מצחיק אותך? הגשש החיוור, מערכונים של החמישייה הקאמרית ובעיקר בני אדם רגילים. אני משתדלת לא לאבד את היכולת לצחוק על עצמי.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות? לפריפריה החברתית והגאוגרפית במדינת ישראל. תרבות והרחבת אופקים הם בסיס להתפתחות אישית וחברתית וברור שהיא תלויה בשייכות ומותאמת אישית וקהילתית. הרחבת אופקים תרבותיים של ספרות יהודית וכללית, מוסיקה, הצגות, מחול ועוד - היא חובת המדינה לכל אחד ואחת מאיתנו.

מישהו שאת מקפידה לעקוב אחריו בפייסבוק: סיון רהב מאיר. שילוב של נשיות, רוחב דעת, קודש וחול, שנינות ואקטואליה ברשתות החברתיות. הלוואי עוד כמוה ברשת.

דמות של ציוני אולטימטיבי שמהווה בשבילך מודל לחיקוי: הרב חנן פורת. מנהיג, אישיות חינוכית, תורנית וציונית בכל רמ"ח איבריו. ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וביהודה ושומרון. איש יקר ואהוב שליווה אותי בתקופות קשות בחיים שלי. אין יותר מתאים ממנו לפסוק "איש אשר רוח בו".

קולגה מוערכת מהתחום הפוליטי: זהבה גלאון. אישה ישרה והגונה, שפועלת בהתאם לאמונותיה ולא בהתאם לתכתיבים מבחוץ. יש בינינו הבדלים מהותיים בכל הקשור לסוגיות בנושאי דת ומדינה וארץ ישראל. מאידך, יש בינינו שיתופי פעולה שהצליחו לבקוע חומות בנושאים חברתיים ודאגה לחלשים ביותר בחברה הישראלית.

אתר ישראלי היסטורי שמעניק לך השראה: הר הבית. הסיבה שחזרנו לכאן אחרי אלפיים שנה והקמנו כאן את המדינה. אני מאמינה גדולה בהר הבית כמקום של חיבור לקודש ולריבונות. בעבר הייתי עולה יותר, אך כיום בהוראת ראש הממשלה נאסרה עליית חברי כנסת להר.