מוישבי הולצברג חוזר לבית חב"ד במומבאיבאדיבות חב"ד מומבאי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בצהריים (חמישי) בבית חב"ד במובמאי שבהודו, שבו אירע לפני כ-9 שנים הטבח הנורא בו נרצחו שלוחי חב"ד הרב גבי ורבקי הולצברג וארבעה יהודים נוספים הי"ד.

את האירוע פתח שליח חב"ד בעיר, הרב ישראל קוזלובסקי - ממלא מקומו של השליח הרב גבי הולצברג הי"ד.

השליח הראשון של חב"ד במזרח, רבה של תאילנד הרב יוסף חיים קנטור אמר כי בית חב"ד לא יכול להיות מקום של צער ובכל מקום בעולם הוא נועד לסמן תחיה. "גם בית חב"ד במומבאי, למרות הטבח הנורא שאירע בו ושקירותיו מעידים על כך, ימשיך להוות מקום בולט של תחיה יהודית, ללא הפסקה".

לאחר מכן הוזמן ראש הממשלה לשאת דברים. "המקום הזה מסמל שילובים של שנאת ישראל ושל אהבת ישראל" ,אמר נתניהו. "שנאת ישראל של המחבלים, מול אהבת ישראל בלתי נלאית של החב"דניקים שמפיצים אור בעולם. אבל יש כאן גם את סנדרה שמסמלת גם היא את אהבת ישראל שטבועה באנשים", אמר נתניהו וביקש מסנדרה סמואל ההודית - שחילצה מתוך התופת את מוישי הולצברג - ילדם של בני הזוג הולצברג לעמוד על רגליה, תוך שהקהל מרגיע לה. בהמשך אמר "עם ישראל עבר משברים קשים לכל אורך הדרך וצלח אותם, וכך גם כאן".

עם סיום דבריו של נתניהו, נשא דברים הילד מוישי הולצברג בן ה-11, שניצל מהטבח בבית חב"ד במומבאיי כשהיה בן שנתיים. "אני שמח מאוד לחזור למקום הזה בו נולדתי וגדלתי. מהסיפורים אני יודע שהיתה לי כאן ילדות מאושרת, שאבא ואמא השקיעו בי את כל כוחם. תודה רבה לראש הממשלה שזכר לקחת אותי לכאן. ברוך שומר הבטחתו למוישי".

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולברך בשם ובמלכות 'ברוך שעשה לי נס במקום הזה', ואני רוצה לברך גם את סבי וסבתותי שמלווים אותי מאז ועד היום. אני רוצה גם לומר תודה רבה לרב ישראל וחיה קוזלובסקי - השלוחים המפעילים כיום את בית חב"ד וממשיכים את דרכם של הורי בצורה הטובה יותר".

לקראת סיום העניק הילד מוישי לראש הממשלה דגם של יריעת ספר התורה שנמצאה במקום לאחר הטבח, כשהמילים "אחרי מות קדושים" מחוררות מכדורי המחבלים.

לאחר הטקס ערכו שלוחי חב"ד במקום ומשפחות הולצברג ורוזנברג סיור לראש הממשלה ורעייתו בקומות העליונות של בית חב"ד.

במהלך הסיור ראה נתניהו את תכניות 'זיכרון למען החיים' - שיפוץ בית חב"ד בעלות של ששה מיליון דולרים, שאמור להסתיים עד ליום השנה העשירי לרצח - בעוד כשנה.

נתניהו גם הסיר את הלוט מלוח הזכרון שעליו נכתב בעברית ובאנגלית הפסוקים "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה", "נהרות לא ישטפוה חושך ושאול לא יכבוה".