מועלם מול סמוטריץ'ערוץ הכנסת / ערוץ 20

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) נתנה עוד מופע מפחיד בישיבת הוועדה המשותפת של ועדת החינוך ווהוועדה לזכויות הילד אתמול (רביעי), בדיון על תיקון חזקת הגיל הרך. היא התעמתה עם חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד), יפעת שאשא-ביטון (כולנו) וגם עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסיעתה.

העימות נסוב סביב סעיפים ששלות הח"כים הללו הכניסו לחוק המוצע כמשקל נגד לסעיפים שהכניסה ח"כ מועלם.

בעוד שהסעיפים של ח"כ מועלם נועדו לתת יתרון לאמהות במאבקי משמורת בגירושין, הרי שהסעיפים שהכניסו שלושת הח"כים הנ"ל נועד לתת יתרון לאבות. אם אצל ח"כ מועלם, יינתן יתרון למי שטיפל בילד יותר לפני הגירושין ואילו מי שנחשד באלימות יהיה בעמדת נחיתות (כידוע, קל להחשיד גברים באלימות והדבר הפך למנהג נפוץ מאוד בהליכי גירושים), הרי שאצל שלושת הח"כים, מי שמסוגל להעניק יציבות כלכלית יזכה ביתרון, לא יינתן משקל לשאלת הטיפול בילד, וההעדפה תהיה להסדר שוויוני.

הכנסת הסעיפים הפתיעה את ח"כ מועלם והיא הגיבה כאמור באופן קשה. “זה מזעזע כי עשיתם תרגיל. הרי הפעלתם אלימות על היועץ המשפטי של הכנסת... ואז כתבתם את הסעיפים המזעזעים האלה... הדבר הזה לא יעבור לעולם בכנסת ישראל!.. הצעת החוק הזו תיקבר... אתם שיקרתם אותי. אתם התנהגתם באלימות ובבריונות... השיטה המלוכלכת שבה פעלתם. היכולת להפעיל שוט כיו"ר ועדה הוא לא משהו שאנחנו יכולים לתת לו מקום בכנסת ישראל".

ח"כ סמוטריץ' השיב לח"כ מועלם ברוגע: "כל הפוסל – במומו פוסל, אמרו חז”ל. נדמה לי שדי להקשיב לטונים ולסגנון ולמילים כדי להבין באיזה...” – אך דבריו נקטעו ע"י ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). הוא הבטיח כי "יהיה כאן דיאלוג לא אלים, בלי צעקות, בלי כפייה... יהיה כאן דיאלוג ב"ה, אמיתי וענייני בלי זכות וטו לאף אחד".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.