אבו מאזן
אבו מאזןפלאש90

הרשות לענייני האסירים ברש"פ, בשיתוף מושלת מחוז רמאללה ומועדון האסיר הפלסטיני, קיימה בימים האחרונים אירוע ברמאללה במלאת 36 שנה למאסרם של שני מחבלים הערבים-ישראלים הכלואים בישראל.

השניים הם כרים יונס, המכונה "זקן האסירים" ובן דודו מאהר יונס, שחטפו ורצחו חייל ישראלי בשנת 1980, בדרכו מרמת הגולן לביתו.

במהלך האירוע הרעיפו בכירי הפת"ח שבחים רבים על השניים והגדירו אותם "מופת לאומי לעמידה איתנה" ו"אחד מסמלי המאבק הפלסטיני".

במכון ממר"י המציג תיעוד של האירוע והדברים שנאמרו בו מציינים כי חלק מדברי השבח וההלל למחבלים נאמרו בשמו של יו"ר הרש"פ, אבו מאזן. על פי דיווח של חוקרי המכון חבר הוועד המרכזי של פת"ח וסגן יו"ר התנועה, מחמוד אל-עאלול, נשא דברים באירוע בשם עבאס, אמר: "שני האסירים הם מופת לאומי לעמידה איתנה של בני העם הפלסטיני מול הכיבוש הישראלי. הם סמל מסמלי המאבק הפלסטיני יחד עם אלפי אסירים ששילמו ועדיין משלמים מחיר יקר למען חירות עמם".

גם ראש הרשות לענייני האסירים, עיסא קראקע נשא דברים בהם אמר: "הסוהר הישראלי לא יוכל לשבור את כוח הרצון של האסירים כרים ומאהר יונס ככל שיארך מאסרם. מאבקם בבתי הכלא של הכיבוש הוא גאווה לכל הפלסטינים."

מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה ד"ר לילא ר'נאם אמרה כי "האסירים מסרו את חייהם למען פלסטין, ולכן מחובתנו לעמוד לימינם ולתמוך בבני משפחותיהם עד שישוחררו מכלאם."

ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס אמר כי "האירוע הוא אות הערכה להקרבתם. הם היו והם עדיין בית ספר לאומי של מאבק מתמשך בכיבוש וביהירותו."

אחיו של כרים יונס הקריא אגרת מטעם שני האסירים בה הם כתבו כי התמיכה בהם מחזקת את עמידתם האיתנה בעימות מול הכיבוש וציינו כי "שנות המאסר הקשות לא פגעו בזהותנו ובעמידתנו האיתנה".

בממר"י מציינים כי אין זו הפעם הראשונה שהרש"פ מוקירה את כרים יונס. באמצע חודש מאי אשתקד חנכה הרש"פ כיכר בג'נין על שמו, בהשתתפות מושל ג'נין אבראהים רמדאן ובנוכחות בכירי פת"ח ואישים מערביי ישראל. כמה ימים לאחר מכן החליט הוועד המרכזי של תנועת פת"ח לקבל את המלצת המועצה המהפכנית של התנועה למנות אתכרים יונסלחבר וועד המרכזי.