נהנים בישיבת חיצים
נהנים בישיבת חיציםחיצים

"אצלנו בערב שבת נותנים לא רק לחיצת יד, אצלנו זה חיבוק", כך אומר לנו ראש ישיבת חיצים הרב שריאל בן ניסן, ואכן היחס האישי והחם ניכר בכל פינה ברחבי הישיבה הממוקמת באיתמר.

"מתוך ההצלחה שהתלמיד יחווה הוא ימשיך ויתקדם ויצליח גם בלימודים" ממשיך הרב, "אנחנו נותנים לתלמיד אחריות, אחריות על חייו, לגלות, ליצור, לחקור, תאמין בעצמך, תעשה משהו מההתחלה עד הסוף ועם תנופת הצלחה תמשיך הלאה בדרך המיוחדת שלך ותצליח".

בישיבת חיצים מאמינים שיש לכל תלמיד את האמירה וההצלחה המיוחדת שלו. מנהל התיכון בישיבה שי סויסה אמר "אנחנו הולכים עם התלמיד למקום שבו הוא נמצא, בכל התחומים, שיצליח פעם ראשונה ומשם צומחים".

"הכיתות קטנות והיחס אישי וחם, ואנחנו יכולים באמת להשקיע את הנשמה בכל אחד, כך למשל יש בישיבה מגוון עצום של הזדמנויות לקחת אחריות וליצור, החל מעבודות אדמה ונגרות, מוזיקה, טניס וכלה בכושר קרבי, אומנות וקדרות, התלמיד מצליח פעם ראשונה במשהו שהוא באמת יצר.

להרשמה לישיבה לחצו כאן

''בשבוע הבא אנחנו מתכננים יריד שבו התלמידים ימכרו ירקות שבפעם ראשונה שהם גידלו בעצמם, זה דבר שעושה להם כל כך טוב!", העיד.

הצוות החינוכי מסור ואכפתי, כפי שמספרת מיכל ג'יבלי, אמא של תלמיד בישיבה: "תמיד כשאני מתקשרת לשמוע על מצב הילד שלי אני מקבלת תחושה שכל כך אכפת ואני כלל לא מפריע, הם באמת רוצים שהוא יצליח, התחושה שלי שאנחנו ביחד, המורים שלו, ואני חושבים רק איך הוא ימשיך ויצליח".

בעולם בו התלמידים נמדדים רק בציונים ומקוטלגים לפי רמות, בחיצים מאמינים שצריך לאתגר את התלמיד לא רק בלמידה אלא גם במיומנויות נוספות ובכך להוציא מהתלמיד כוחות גדולים שהוא לא נחשף אליהם.

התלמידים יוצאים לטיולים רבים ומפרכים כשהאחריות היא עליהם עד הפרטים הקטנים. הטיולים הם חלק בסיסי בישיבה, כחלק ממערך הטיולים השנתי יוצאים תלמידי כיתות יא ויב' למסעות שטח רבים, במסעות​ מתמודדים התלמידים עם קושי פיזי ונפשי הטיולהוא לא רקגורם מגבש אלא​ ההתגברות על הקשיים וההצלחה נותנת חיזוק חיובי לכל השנה.

"הטיול הוא​ שלכם", כך אומר להם גלעד שני המורה לשל"ח בתחילת הטיול, "כל אחד - חשוב שיגדיל ראש למען הצלחת הטיול, אם נצליח לעשות הכול או רק חלק זה ממש תלוי בכם, הדבר הכי חשוב לי בטיול הזה הוא מה שזה עושה לכם".

האתגרים בטיול לא שונים מאתגרים אחרים בחיים , ההתגברות וההתמודדות איתם מכינים אתכם לחיים.​"האמונה היא שבסופו של דבר מי שלומד לנווט בשטח ידע לנווט את חייו".