ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: קובי ריכטר/TPS

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) נפגשה היום (ראשון) עם הצוערים החדשים של משרד החוץ באירוע הפתיחה של הקורס.

לערוץ 7 נודע כי קורס הצוערים השנה יכלול שיעורים של הרב אורי שרקי - ר"מ במכון מאיר ורבהּ של קהילת "בית יהודה" בירושלים.

הרב שרקי יעביר שיעור לצוערים שיתמקדו במסר האוניברסלי של היהדות. כמו כן תועבר סדנת יהדות עם טובה גנזל מהמדרשה בבר אילן שתלמד את הצוערים על הזרמים ביהדות, טקסים ומנהגים.

סגנית השר חוטובלי אמרה לצוערים החדשים כי "בידיכם מופקדת האחריות לספר את הסיפור הישראלי, שבמרכזו עומדים הערכים העמוקים של העולם היהודי.

''בקורס השנה יושם דגש על לימודי יהדות, כדי שכולכם תכירו את היסודות מהם צמחנו כאומה ותכירו את המסר האוניברסלי של העם היהודי".

חוטובלי עם הצוערים
חוטובלי עם הצועריםצילום: אלרם מנדל, משרד החוץ

סגנית השר הוסיפה כי "אלה שנות פריחה ליחסי החוץ של ישראל, יש הישגים חסרי תקדים שנובעים מההבנה הבינלאומית שישראל היא כוח משמעותי, שביכולתנו לתת מענה לאתגרים רבים של מדינות בעולם. חשוב לא להסתפק באיכויות של הטכנולוגיות הישראליות כאשר אתם באים לספר את הסיפור הישראלי''.

לדבריה, ''החיבור אל בסיס אינטרסים הוא חשוב אבל חשוב ממנו החיבור בין מדינות על בסיס ערכים, וישראל משקפת ערכים מרשימים של חירות, שוויון, והרצון לחלוק מהידע הרב לעולם. אתם מצטרפים לשרות החוץ בעידן של קואליציות חדשות, יבשות שבעבר לא נפתחו לישראל מהדקות יחסים על בסיס אהדה גדולה של קהלים נוצרים מכל רחבי העולם.

''אנחנו פוגשים את האהדה הזאת באמריקה הלטינית ובאפריקה וגם בחלקים גדולים בצפון אמריקה. חשוב ששיתופי פעולה אלה, שבבסיסם הערכה עמוקה למדינת ישראל ולשיבת עם ישראל לארצו, יבואו לידי ביטוי בעשייה הדיפלומטית שלכם", הוסיפה חוטובלי.