מסע כיסופים יוצא לדרך

)בימוי ועריכה -יהודית פסל ,צילום- אלי זינגר, עיבוד מוסיקלי- דני סיון(

היום (שני) יתקיים מסע כיסופים בהשתתפותם של 4000 בני נוער מכל רחבי הארץ. היעד הוא הנכחה של מורשת גוש קטיף בחיי הצעירים בישראל.

מאחורי האירוע כולו עומד מרכז קטיף, וביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מנהל התוכן של המרכז, הרב קובי בורשטיין, המספר על מיזם אליו חברו שלושת רשתות החמ"ד במפגן נדיר, בני עקיבא, צביה ואמי"ת.

האירוע מתרחש בפעם השביעית והוא נפתח בתצפיות לעבר גוש קטיף שחרב. הרב בורשטיין מציין כי בשנה זו תתקיים גם תצפית לעבר כפר דרום במלאת שבעים שנה לקרב הגבורה על הכפר, ומנקודות התצפית תתקיים צעדה עד לישובים שבחלוצה, שם יעברו בני הנוער בתחנות שונות כדוגמת התחנה המיוחדת על דמותו של רבי יוסף נג'ארה, רב העיר עזה.

האירוע כולו יסתיים בעצרת בה יקחו חלק אישים שונים בהם הרב חיים דרוקמן, ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ומופע מוסיקאלי של ישי ריבו.

על המסר אותו מבקשים מארגני האירוע להעביר בו, אומר הרב בורשטיין: "הדבר המרכזי שאנחנו רוצים לתת לנוער הוא האמונה בכוחות שיש להם. נוער גוש קטיף ידע לקחת אחריות ולהבין שהוא חלק ממשהו גדול מאוד, וגם בגיל צעיר יש לו כוחות לקחת אחריות ולהתרומם. אנחנו מבקשים לתת השראה למשימות על פי ערכים. לב הטקס הוא ההסתכלות קדימה. מתוך העוצמות שחווינו בגוש קטיף קיבלנו מתנה כשהבנו איזה כוחות יש בנו".

בטקס יוצג גם קליפ ובו שיר שלהפקתו חברו תלמידי ותלמידות ישיבת צביה קטיף ואולפנת נווה דקלים "שבאופן טבעי נושאים בתוכם את גרעין ההמשך של רוח גוש קטיף".

בשיר שבו השתתפו הנערים והנערות משולבים בתוך שירת התקווה בתי טקסט נוספים כשהמוטו המרכזי הוא 'אני מתחייב' ו'אני מתחייבת' לשורה של ערכים חברתיים וישראליים. הרב בורשטיין נשאל אם פתיחתו של המנון המדינה לתוספות מעין אלה אינה מהווה פתיחה לטקסטים נוספים שיוכלו להגיע מכל כיוון שהוא.

"כמו בתפילה אנחנו יודעים להוסיף לגרעין הבסיסי של הפיוטים שלנו הרחבות, מבחינתנו זה לקחת את ההמנון שמבטא את המתנה הגדולה שהקב"ה נתן לנו בדור הזה ולקחת אותו למקום שבו כל נער ונערה יוכלו לקחת אותו למקום האישי שלהם, כחלק מהתהליך הנפלא של גאולת ישראל ומדינת ישראל".