גדי איזנקוט
גדי איזנקוטצילום: פלאש 90

פרסום ראשון: הרמטכ''ל רא"ל גדי איזנקוט הורה לבטל פגישה שתוכננה מחר (שני) בין הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, לבין הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב אייל קרים.

ההנחייה של איזנקוט ניתנה לאור תמיכה שהביע הרב יוסף ברבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו ובעמדותיו נגד הקמת גדודים מעורבים לגברים ונשים.

בסביבתו של הרב יוסף טוענים כי הפגישה בוטלה לאור פטירת דודו של הרב, אולם הפגישה בוטלה עוד קודם לכן, ביוזמת צה''ל, כאמור בעקבות הנחייתו של הרמטכ''ל.

בסוף השבוע החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לבטל את כל האירועים הצבאיים וטקסי הזיכרון שאליהם הוזמן הראשון לציון הרב יוסף.

הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: יעקב כהן, פלאש 90

ליברמן אף השתלח ישירות ברב הראשי ואמר "לא הרב הראשי ולא רבנים אחרים יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל.

''לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים", תקף שר הביטחון.

הרב שמואל אליהו: הרמטכ"ל אחראי לירידה במוטיבציה

כזכור, רבה של צפת הרב אליהו קרא בשבוע שעבר לפטר את הרמטכ''ל איזנקוט לאחר שלטענתו, תחת כהונתו צה''ל אימץ עמדות פמיניסטיות רדיקליות. לדברי הרב אליהו, איזנקוט אשם בירידה הדרמטית במוטיבציה של בני הנוער להתגייס לשירות קרבי.

הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף שוחח בטלפון עם הרב אליהו, ושיבח אותו על מה שכינה "עמידתו האיתנה על קיום הוראת הרבנות הראשית בעניין 'גיוס בנות'".

"אביך חכם מרדכי אליהו שמח בך בשמיים, אל תירא ואל תיחת", אמר הרב יוסף לרב אליהו.