פגישת פנס נתניהו במשרד ראש הממשלה

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, התקבל הבוקר (ראשון) במשרד ראש הממשלה בטקס רשמי השמור בדרך כלל רק לראשי מדינות.

פנס ונתניהו צעדו על השטיח האדום ולאחר שנכנסו למשרד ראש הממשלה הושמעו המנוני ישראל וארה"ב על ידי תזמורת.

לאחר שנכנסו לפגישתם אמר פנס לראש הממשלה נתניהו, "תודה לך, תודה על קבלת הפנים החמה, אדוני ראש הממשלה. זהו כבוד גדול עבורי, בשם נשיא ארה"ב, להיות בבירת ישראל, ירושלים, בעקבות ההצהרה ההיסטורית של הנשיא".

"זו זכות גדולה עבורי לשוחח איתך על סוגיות בהן יש לנו עניין משותף ועל הדרכים לחזק את היחסים בין ארה"ב וישראל ולהתמודד עם אתגרים משותפים".

פנס הוסיף "עם זאת, אני גם מצפה לדון איתך ביתר פירוט על ההזדמנויות לשלום. בהכרזתו ההיסטורית ב-6 בדצמבר, הנשיא טראמפ היה משוכנע שבאמצעות הכרה בבירת ישראל, ירושלים, ניצור הזדמנות להתקדם במו"מ בתום לב בין ישראל והרשות הפלסטינית על סוגיות שאפשר לדון בהן, והנשיא מאמין בכל לבו שאפשר לפתור אותן".

"לכן אני ניצב כאן לצדך, כולי ציפייה לשוחח על האינטרס המשותף שלנו בביטחון ושגשוג של ישראל וארה"ב אבל אני גם מלא תקווה שאנו נמצאים בשחר של עידן חדש של דיונים מחודשים להשגת פתרון של שלום לסכסוך בן עשרות השנים באזור זה. אני מודה לך על מנהיגותך, אני מודה לך קבלת הפנים. זה כבוד גדול עבורי לקרוא לך חבר".

ראש הממשלה נתניהו אמר בפגישה "אדוני סגן הנשיא, הייתה לי הזכות במשך השנים לעמוד כאן ולקבל את פניהם של מאות מנהיגים ולקבל את פניהם בבירת ישראל, ירושלים. זאת הפעם הראשונה שאני כאן ובה שנינו יכולים לומר את שלוש המילים הללו – בירת ישראל, ירושלים"

"אני רוצה להודות לנשיא טראמפ ולך על ההצהרה ההיסטורית הזאת שאני יודע שתמכת בה ודגלת בה.
אני מצפה לדון איתך, כפי שהתחלנו, כיצד להמשיך ולחזק את הברית המופלאה בינינו. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר, וכיצד לקדם את השלום והביטחון באזורנו, שהוא יעדנו המשותף. אני מקבל את פניך, ידיד יקר, בירושלים. ברוך הבא", הוסיף נתניהו.

יש לציין כי מדובר בביקור הראשון של בכיר אמריקני בישראל מאז ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל - החלטה שפנס רמז לה כשבוע וחצי לפני שהנשיא טראמפ הצהיר עליה.

פנס נחשב לאחד האישים המשפיעים על מדיניות החוץ האמריקנית בשל קרבתו הגדולה לנשיא, וידוע כאחד מגדולי תומכיה של ישראל במערכת הפוליטית האמריקנית.

קבלת פנים לסגן נשיא ארה"ב במשרד ראש הממשלה