בודקים לפני קנייה
בודקים לפני קנייהשאטרסטוק

ההיסטוריה חוזרת: איך לבדוק היסטוריית תאונות לפני קניית רכב משומש

הלכתם, בדקתם והתלהבתם מרכב יד שניה שברצונכם לרכוש? שירות חדש של איגוד חברות הביטוח יאפשר לכם להיכנס למאגר המידע רגע לפני הרכישה ולצפות בהיסטוריית התביעות של הרכב. למה זה טוב והאם זה יעיל? יצאנו לבדוק

עברתם בין סוכנויות רכב, בחנתם רכבים משומשים וחדשים, עשיתם מחקר מקיף באינטרנט והגעתם למצב בו אתם יכולים לקבל דוקטורט בנושא. אתם מבינים בדיוק את ההבדל בין מיני וסופר מיני, אתם יודעים מה זה ליסינג מימוני, כמה כוחות סוס אתם רוצים ובחרתם כבר צבע לאוטו. אבל האם אתם באמת מכירים את היסטוריית התאונות של הרכב המיועד?

כחלק מהמגמה הגורפת של מעבר למתן שירותים אונליין בעולמות הביטוח, החל מעשיית ביטוח רכב דרך האינטרנט, בדיקת הצעות ביטוח משתלמות דרך מנועי השוואה ועד שמירה על קשר עם הנציג, איגוד חברות הביטוח החליט לצאת במהלך שיקל לכולנו על החיים ויכול למנוע עוגמת נפש רצינית, והקים מאגר מידע מקיף שמאפשר לקבל את כלל היסטוריית התביעות של הרכב משבע השנים האחרונות. מה זה אומר? שמהיום תוכלו להבין האם יש תאונות שהרכב עבר ושלא סיפרו לכם עליהן, ומה הייתה חומרת הנזק.

האם קיימת היסטוריית תביעות רכב בשבע השנים האחרונות

באיגוד חברות הביטוח הבינו שבתהליך רכישת הרכב המשומש יש נעלם רציני שחייבים לפתור, והנעלם הזה הוא מה עבר על הרכב עד לרגע הרכישה. נכון, תמיד אנחנו יכולים לסמוך על המילה של המוכר, אבל מה אם הרכב יד שלישית ומעלה? והאם אנחנו באמת יכולים לסמוך על כך שאותו בעל רכב ידע לספר לנו מה קרה לו לפני שבע שנים?

לכן איגוד חברות הביטוח מצא פתרון והקים את מרכז הסליקה של חברות הביטוח, המהווה מאגר מידע לתביעות רכב, שכולל את היסטוריית התביעות של הרכבים בשבע השנים האחרונות. היסטוריית התביעות תציג את כל נזקי הרכוש שעברו על כלי הרכב המבוטחים וששולמו על ידי חברות הביטוח.

איך זה עובד?

השימוש במאגר עולה עשרה שקלים לבדיקה, כך שרצוי שתגיעו אליו כשאתם כבר יודעים איזה רכב ספציפי אתם רוצים לקנות, או כשאתם מתלבטים בין שניים לשלושה. שימו לב שאת המידע לגבי היסטוריית הרכב יכול לקבל הבעלים הרשומים של הרכב בלבד. לכן אם אתם מעוניינים בגישה למאגר דברו עם בעל הרכב ממנו אתם מעוניינים לרכוש ובקשו שיעביר אליכם את כלל החומר.

אם אתם בעלי הרכב ואתם מעוניינים לספק את המידע לקונה, תוכלו להתחבר למאגר בצורה פשוטה דרך הזנה של כרטיס האשראי, או במזומן ולקבל את המידע בדואר.

ברגע שהתחברתם תזינו את מספר לוחית הרישוי ותוכלו לראות איזה סוג כיסוי ביטוחי היה לרכב לאורך השנים בהן היה על הכביש, מי היו החברות המבטחות וכן מידע על התביעות ששולמו לבעלי הרכב השונים. המידע יכיל את הסכומים ששולמו בפועל, באיזה סוג נזק מדובר, אם הייתה ירידת ערך, למה ובאיזה גובה, והאם התביעה נותרה פתוחה או שנסגרה. שימו לב שתחת סוג הנזק שנוצר תוכלו למצוא למשל האם היה מדובר בטוטאל לוס, או האם הרכב היה מעורב בגניבה. קחו בחשבון שעל פי המאגר אין לכם דרך לדעת את מידת הנזק שנגרם, אבל יהיו לכך רמזים. בין השאר תוכלו להתבונן בסכום בו תוקן הרכב ולהבין את היקף וחומרת הפגיעה וכן על פי שיעור ירידת הערך להבין באיזה סדר גודל של פגיעה מדובר, וכמה חמורה היא הייתה.

האותיות הקטנות

המאגר מקיף מאוד ומספק המון אינפורמציה שהייתה חסרה בשוק הישראלי, אבל יש דברים שהוא לא יראה ועליהם כדאי לדעת מראש. לכן חשוב להמשיך לשאול שאלות ולהפעיל שיקול דעת בריא. אם המוכר נראה לכם לא אמין או לא מספר את כל האמת – מוטב להמשיך בחיפושים.