נרגש. ח"כ זוהר
נרגש. ח"כ זוהרצילום: חזקי ברוך

יו"ר ועדת הכנסת החדש, ח"כ מיקי זוהר, נפרד היום (שני) מהוועדה אותה הקים בראשית הקדנציה הנוכחית, הוועדה לשוויון חברתי וצדק חלוקתי, אך מקווה שהיא תמשיך לפעול.

"זה יום מאוד מיוחד", אומר זוהר לערוץ 7, "אני עוזב ועדה שהקמתי לצדק חלוקתי. ועדה שעסקה בצמצום הפערים בחברה הישראלית ועצוב לי לעזוב את הועדה. אני עוזב לועדה חשובה, ועדת הכנסת. מצפה לי עבודה מאתגרת ואני מקווה להביא להישגים לכלל אזרחי מדינת ישראל, אך אני מקווה שהועדה הזאת תמשיך".

עם כניסתו לתפקיד החדש כבר הצליח זוהר להכעיס את חברי הכנסת הערבים, "אחמד טיבי אמר שאני מתמנה ליו"ר ועדת הכנסת בזמן שאני לא מוכן שערבים ינהלו את המדינה. אני עומד על כך שאת המדינה הזו, מדינת ישראל, ינהלו רק יהודים. ערבים מוזמנים לחיות בה בצורה שקטה ללא פעולת טרור".

"כשאני אומר 'ינהלו את המדינה' אני מתכוון לראשות הממשלה", מבהיר זוהר את כוונתו, "אם לאחמד טיבי יש שאיפה להיות ראש ממשלה זו לא תהיה מדינת ישראל".

זוהר מבהיר כי לא יתן לאופוזיציה להשתולל, "אני לא חושש מפעילות האופוזיציה בתקופה האחרונה, אני לא אתן יד למהלכים פופוליסטיים".

בהמשך דבריו תוקף זוהר את החרמת נאום סגן נשיא ארה"ב על ידי חברי הכנסת הערבים, "אני רואה זאת בחומרה. הם לא מרגישים חלק מהמדינה ומביאים לשסעים בתוך החברה הישראלית בין יהודים לערבים, אבל זאת בחירה שלהם. אנחנו נמשיך לשגשג על אפם וחמתם".

בימים הקרובים יכין זוהר תוכנית עבודה לוועדה החדשה בראשה הוא עומד, "המגמה תהיה ברורה, לשמור על מדינת ישראל על הדמוקרטיה שלה תוך עקרונות ברורים שתמיד דגלתי בהם ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".

ח"כ זוהר מאמין שהקואליציה הנוכחית תחזיק מעמד עוד זמן רב, "לעניות דעתי הקואליציה יציבה ואף אחד לא רוצה ללכת לבחירות. בפוליטיקה יש דברים מפתיעים וצריך להיות כל הזמן דרוכים ולגשר על הפערים. יו"ר הקואליציה החדש ח"כ דודי אמסלם יודע את העבודה ואני אעזור לו על מנת לשמור על יציבות הקואליציה עד תום ימיה".