ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) נאם אתמול (שני) במליאת הכנסת בתום הישיבה המיוחדת לכבוד סגן הנשיא מייק פנס, והודה לסגן הנשיא האמריקני על שחרור חסיד חב"ד שלום רובשקין.

"אנו עומדים עדיין תחת הרושם הכביר של נאומו ההיסטורי של סגן הנשיא מייק פנס. נאום שילווה אותנו עוד זמן רב, נאום אמוני הנטוע בשורשים העמוקים בתנ"ך, שבלעדיו אין לנו חלק ונחלה בארץ ישראל", אמר אייכלר.

"בשם העם היהודי כולו, אני מבקש לשגר תודה לסגן הנשיא מייק פנס לממשלת ארה"ב ולעומד בראשה כבוד הנשיא דונלד טראמפ על קיצור עונשו של הרב שלום מרדכי רובשקין מבית האסורים לפי חודש ימים", הוסיף אייכלר.

"רובשקין, למי שלא מכיר את הסיפור הכאוב, היה אדם אמיד שהקים את המפעל לייצור בשר כשר הגדול מסוגו בעולם. מעצרו לפני כעשור העלה יותר מדי סימני שאלה שהלכו והתרחבו לאור גזר הדין החמור שקיבל: 27 שנות מאסר בגין עבירה כלכלית.

"שוו בנפשכם, עשרים ושבע שנים שנלקחו מחיים של בן אדם בעוון הסתבכות עם בנק? מדובר על אדם שבמשך שנים פרנס אלפי משפחות באיווה, והביע חרטה על מעשיו, ואין איש חולק על כך.

"קל להבין כי מניעים אנטישמיים עמדו מאחורי העונש הבלתי מוצדק הזה. זו שנאת יהודים וניסיון לאסור את השחיטה היהודית שהחלה רווחת בעולם בשנים האחרונות. גורמים רדיקליים מפיצים שנאה ומסיתים נגד כל מה שריח של קדושה ויהדות נודף ממנו, בין היתר נגד השחיטה היהודית, כל זאת באיצטלא של הומניות ואהבת הבריות. הרדיקליות הזו לא פסחה על אמריקה של הממשלות הקודמת. רובשקין היה קורבן יהודי על גבי מזבח האנטישמיות המתחדשת.

"ולשמחתנו, הקב"ה שלח את הנשיא אוהב ישראל דונלד טראמפ, שהבין בהיגיון מושכל ופשוט כי העונש הוא מטורף ובלתי פרופורציונאלי בעליל, ושיחרר את הרב רובשקין לביתו, למשפחתו.

את נאומו סיים ח"כ אייכלר במילות תודה: "תודה לך אדוני סגן הנשיא מייק פנס על הנאום המרגש. תודה לך נשיא ארה"ב על החזרת אבא רובשקין לחיק משפחתו וילדיו".