קונגרס פיפ"א
קונגרס פיפ"אצילום: רויטרס

הפעם האחרונה בה נבחרת הכדורגל של ישראל לקחה חלק בטורניר כדורגל עולמי הייתה אי שם ב-1970. מאז, הנבחרת הישראלית נוחלת כישלונות שוב ושוב ואוהדיה צופים בחגיגת הכדורגל היוקרתית מבלי לקחת חלק ממשי.

ובכל זאת, השנה גם אוהדי הכדורגל הישראלים יוכלו ליהנות מחגיגת גביע העולם, מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה בקיץ הקרוב.

היום (שלישי) יחל מסע הקידום של פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי לטורניר המונדיאל הגדול כשהגביע היוקרתי יעבור בעשרות מדינות, הראשונה בהן קולומבו שבסרי לנקה, ובהמשך צפוי הגביע לעבור במדינות גדולות יותר ופחות, ביניהן קזחסטן, אתיופיה, איטליה ואפילו מוזמביק, כשבראשון במאי, הסיבוב קידום יסתיים והגביע ינחת בוולאדיובוסטוק שברוסיה, חודש לפני שטורניר היוקרתי ביותר יצא לדרך.

גם אוהדי הכדורגל הישראליים יוכלו ליהנות מהגביע היוקרתי כשזה יעבור כחלק מסיבוב הקידום ב-15 בפברואר בארץ הקודש, אך בארגון הכדורגל העולמי פיפ"א "שכחו" לציין זאת.

ברשימה אותה פרסמו אמש בארגון הכדורגל העולמי נשמט שמה של ישראל מרשימת המדינות, כשרק שם העיר בה יעבור הגביע היוקרתי אוזכר, העיר העברית הראשונה תל אביב, זאת בניגוד לשאר הערים והמדינות שהגביע יעבור בהן.

לא רק זאת, אלא שבפיפ"א החליטו כי בנוסף לתל אביב יעבור הגביע היוקרתי גם ברמאללה, אך לא באופן ישיר כי אם על ידי מדינה אחרת - קפריסין, כשהגביע יעבור מתל אביב ללרנקה ומשם לרמאללה.

כדי לא לפגוע בישראל וברשות הפלסטינית, גם לצד העיר רמאללה לא צויין שם המדינה.

בהתאחדות לכדורגל הגיבו להסרת שמה של מדינת ישראל מפרסום רשימת המדינות כשאמרו כי מדובר ב"טעות טיפשית של פיפ"א". לדברי ההתאחדות לכדורגל, הם פועלים מול פיפ"א כדי לשנות את הטעות, ומדגישים כי "אי אפשר להאשים את פיפ"א באנטישמיות", שכן "בתקופה האחרונה פיפ"א עוזרת להתאחדות, בין השאר גם בדחיית הדרישה של הפלסטינים להשעות את ישראל מהכדורגל העולמי".