ט"ו בשבט בתנועת עזרא

ט"ו בשבט התקבע בציבור כחג הנטיעות, אך בתנועת הנוער עזרא בחרו זו השנה השלישית לחשוב מחוץ לקופסה ולחגוג את ט"ו בשבט באופן יצירתי ושונה, אך לא פחות תורם לסביבה ולטבע.

למעלה מ-7,000 חניכי התנועה יצאו היום (שלישי) לעבודה חקלאית תורמת ברחבי פארק ירושלים. עינות תלם, ליפתא, עין לבן, סטף וגן לאומי עין כרם נתמלאו בחניכים וחניכות וביחד עם מאות מתנדבי ארגון "השומר החדש", הם עדרו, סקלו, קצצו, טיפחו וייפו את כל השטחים מסביב לבירה ועטפו את ירושלים באהבה.

מטרת הפעילות היא בראש ובראשונה לתרום באופן משמעותי לטבע בפארק ירושלים. עבודת כפיים מרוכזת של אלפי חניכים יחד עם הליווי המקצועי וההדרכה של אנשי השומר החדש, שוות ערך לאלפי ימי עבודה של אנשי רט"ג וקק"ל במטעי הזיתים והטרסות בשטחי העבודה. לכך מצטרף גם הערך החינוכי הרב של אהבת הארץ והחובה "לעובדה ולשומרה".

כאמור, זו השנה השלישית שבה תנועת עזרא בחרה לעשות משהו שונה ומשמעותי יותר מסתם טיול בתאריך זה. לפני שנתיים שתלו החניכים ירקות המיועדים לתרומה לנזקקים ובשנה שעברה פרצו שבילי מטיילים בגוש עציון.

מזכ"ל התנועה, שאול דה מלאך, אמר "שמחתי לאתגר את השומר החדש ולהמציא מחדש את החיבור שלנו לארץ בט''ו בשבט, לחדש את המחויבות שלנו לארץ ישראל - לעובדה ולשומרה.

''אנו אומרים לכל משפחות החניכים - לא לשווא אחי עבדת, כי מן החניכים האלו יבנה המקדש. ומבטיחים להם כי נמשיך ונאתגר את עצמנו שנה אחרי שנה בכל פעילות להעמיק את החיבור שלהם לאדמה, לנטיעה ולהתחדשות".