ישיבת צביה קטיף. חוזרים הביתה עם הגביע
ישיבת צביה קטיף. חוזרים הביתה עם הגביעצילום: דוברות גבעת וושינגטון

הטובות ביותר מבין כל הישיבות התיכוניות. בתום שבועיים מפרכים, בהם נאבקו מיטב הישיבות התיכוניות בארץ, למעלה מ-40 בענפי הכדורסל והקט-רגל, היום (שלישי) הוכתרו אלופות חדשות באליפות הישיבות התיכוניות.

התחרות, המתקיימת מזה כ 30 שנה בגבעת ושינגטון ובתמיכת אגודת "אליצור", כוללת שני ענפי ספורט: כדורסל וקט רגל, ומצליחה בכל שנה לאחד סביבה תלמידי ישיבות תיכוניות נלהבים ממגוון ישיבות תיכוניות מכל רחבי הארץ, ממגוון הסוגים והכיפות במגזר. כולם מגיעים ומתחרים על התואר הנכסף של "אלופת הישיבות".

משחקי האליפות שהתקיימה בחסות אגודת 'אליצור' במכללת גבעת וושינגטון הביאו המוני צופים, כשרק אל משחקי הגמר היום הגיעו מספר רב של צופים שמילאו את אולם הספורט בקריית החינוך גבעת וושינגטון עד אפס מקום.

מכל קצות המגזר התאחדו ישיבות תיכוניות רבות סביב כדור אחד, כשהשנה הוקדשו משחקי הגמר לזכרו של אריה דוידסקו ז"ל, חבר סגל המכללה ומרצה לכדורסל, מורה ומאמן שהעמיד דורות רבים של מורים לחינוך גופני שנפטר רק לפני כ- 10 ימים.

גמר הכדורסל הפגיש את ישיבת גבעת שמואל עם ישיבת חורב שתי קבוצות פיזיות מאוד. המשחק היה מותח במיוחד וצמוד לכל אורכו. תחילת המשחק הייתה בשליטה מלאה של גבעת שמואל כאשר בדקות האחרונות של המחצית צמצמה חורב את הפער עד לשיויון במחצית. המחצית השנייה החלה בשליטה של חורב עד לכדי פער של 8 נקודות. מאמצע המחצית גבעת שמואל צמצמה את הפער עד לשיוויון 38:38, וסל ניצחון דרמטי בתוך 3 שניות הביא להם את תואר האליפות היוקרתי של השנה לאחר ניצחון בתוצאה 38:40.

ישיבת חורב, כאמור, זכתה במקום השני ולאחריה ישיבת אלקנה שהגיעה למקום השלישי, לאחר שניצחה את ישיבת דרך אבות.

גם בענף הקט-רגל התפתח משחק דרמטי ומותח כשבמשחק הגמר נפגשו ישיבת צביה קטיף וישיבת סוסיא. במחצית הראשונה שלטה ישיבת סוסיא בכדור באופן מוחלט וחד צדדי והייתה נראית כמו בדרך הבטוחה לזכיה באליפות עם 0:3 במחצית, אבל אז השתלטה ישיבת צביה קטיף על המשחק לחלוטין, עד שהשוותה את התוצאה ל 3:3. בתום הארכה מורטת עצבים שהסתיימה בתיקו גם היא, פנו שתי הקבוצות לפנדלים בהם הוכרע המשחק 1:2 לטובת ישיבת צביה קטיף.

ישיבת סוסיא, כאמור, זכתה במקום השני באליפות הכדורגל ולאחריה ישיבת מצפה רמון שהגיעה למקום השלישי, לאחר שגם היא נצחה את יריבתה, ישיבת נחלים.

"אני שמח לראות שבכל התחרויות שמתקיימות בגבעת ושינגטון במגוון ענפי הספורט ישנה רמה גבוהה ביותר ורוח ספורטיבית של השחקנים", אמר דר' יעקב טויטו, ראש מכללת גבעת ושינגטון שהוסיף כי "אליפות הישיבות התיכוניות הפכה למסורת במכללת גבעת ושינגטון, אשר מקיימת מזה כשלושים שנה את האליפות שמאגדת סביבה עשרות ישיבות מכל רחבי הארץ".

ראש החוג לחינוך גופני במכללת וושינגטון, ד"ר מאיר אבקסיס אמר כי "התחרות התנהלה ברמה גבוהה, תוך הכנת הקבוצות באופן מקצועי ביותר. ניתן לראות כישרונות רבים בקרב החבר'ה הצעירים".

ד"ר אבקסיס, שהיה אחד ממארגני התחרות הוותיקים הוסיף כי "יש לציין את המארגנים, הסטודנטים שלנו בחוג לחינוך גופני, שראויים לכל שבח על הניהול המקצועי של התחרויות. המכללה תמשיך לארח את תלמידי הישיבות והאולפנות במסגרות הספורט השונות".

בקרוב, יתקיימו בגבעת ושינגטון אליפויות הישיבות והאולפנות באתלטיקה קלה.

ישיבת גבעת שמואל. אלופת הכדורסל
ישיבת גבעת שמואל. אלופת הכדורסלצילום: דוברות גבעת וושינגטון