נתניהו וטראמפ בפגישתם בישראל
נתניהו וטראמפ בפגישתם בישראלצילום: חיים צח, לע"מ

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ייפגש ביום חמישי הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, כך נמסר הערב (שלישי) בתדרוך לכתבים בבית הלבן.

בלשכת ראש הממשלה אישרו את הפרטים.

מדובר בפגישה הראשונה בין ראש הממשלה והנשיא, מאז ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל - והיא תואמה בהמשך לביקור של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס בישראל.

השניים נפגשו לאחרונה בחודש ספטמבר, בשולי העצרת הכללית של האו"ם. השניים שוחחו אז בעיקר על המשא ומתן המדיני ועל החששות מתמיכתה של איראן בטרור והאפשרות שתשיג נשק גרעיני.

גם הפגישה הנוכחית תעסוק בעיקר בשני נושאים אלה - כשהפעם הנושא האיראני נמצא במקום גבוה על סדר יומו של נשיא ארה"ב, בעוד הנושא הפלסטיני בינתיים נדחק מעט, בשל העובדה שהרשות הפלסטינית מחרימה את האמריקנים.

ראש הממשלה אמר טרם צאתו לדאבוס כי מטרתו היא לעורר את דעת הקהל הבינלאומית נגד איראן ופעילותה. "השבועות הקרובים הם ההזדמנות האחרונה להכניס תיקונים אמיתיים ולא קוסמטיים להסכם המסוכן עם איראן. כל מקרה, עם הסכם או בלי הסכם, המדיניות שלנו היא למנוע את התחמשותו של המשטר הטרוריסטי באיראן בנשק גרעיני, דבר שיסכן אותנו, את המזרח התיכון ואת העולם כולו".

במהלך הכינוס אמור נתניהו להיוועד עם שורה של ראשי מדינות ובהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בלגיה שארל מישל, ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו, נשיא אוקראינה פטרו פרושנקו, וראש ממשלת הולנד מארק רוטה.

הפגישה בין נתניהו וטראמפ בספטמבר