אורי ורואי ז"ל עם ההורים
אורי ורואי ז"ל עם ההוריםצילום: המשפחה

אבל בישוב שבי שומרון. הבוקר הותר לפרסום כי אורי ליפניק בת ה-12 ואחיה רואי בן ה-8 משבי שומרון הם שני הילדים שנהרגו בתאונת הדרכים אמש בכביש 557 שבשומרון.

רואי בן ה-8 הובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מצבה של האם, שירלי, עדיין מוגדר קשה ומצבו של אבי המשפחה, אוהד, מוגדר קל-בינוני. בתאונה נפצע אח נוסף, בן 12, במצב קשה ותינוק בן חמישה חודשים במצב קל.

בקרב הפלסטינים נפצעו ארבעה בני אדם. אחד מהם פונה במצב קשה במסוק צבאי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושה נוסעים נוספים ברכב הפלסטיני נפצעו בינוני ופונו לבית חולים בשטחי הרשות.

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה בשלב זה עולה כי הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי ובכך גרם לתאונה הקשה.

יהודה האס, סגן ראש סניף איחוד הצלה שומרון, סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה, צוותי רפואה של המועצה האזורית שומרון, מד"א, כב"ה, הסהר האדום, משטרת ישראל, וצוותי רפואה של צה"ל נתקלנו בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ישראלי ורכב פלסטיני. ברכבים היו עדיין לכודים נפגעים במצבים שונים שחולצו על ידי צוותי כיבוי.

"ביצענו פעולות החייאה על נערה ישראלית שנפצעה באורח אנוש אך למרבה הצער רופא צבאי נאלץ לקבוע את מותה בזירת התאונה. שאר הנפגעים פונו מהזירה באמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שכנם וחברם של המשפחה: "אנחנו קמים לבוקר קשה מאוד. משפחה צעירה ויפה. חברים טובים ותורמים לקהילה, איבדה אמש את היקר מכל. שני ילדים מקסימים כל כך. שני מלאכים. אי אפשר לתאר את הזעזוע והכאב. משפחת ליפניק עברה את הגירוש משא-נור והיא משפחה מדהימה ומיוחדת, מעמודי התווך של הקהילה בשבי שומרון. המועצה האזורית שומרון ומשפחת שבי שומרון באבל כבד. אנחנו נפעל לסייע למשפחה המורחבת, לאם ולאב המשפחה ולאחים, לחזק אותם מכאן והלאה ולנסות לסייע בכל מה שניתן".

שני ילדים נהרגו בתאונה קשה בשומרון

מוקדם יותר נפצע נהג משאית כבן 30 בתאונת דרכים בין שתי משאיות במחלף עין תות, בקצה הצפוני של כביש 6.

הנהג נלכד תחילה בתוך המשאית, ולאחר שחולץ בידי צוותי כיבוי שהוזעקו למקום הועבר לטיפולם של צוותי מד"א. מצבו של הנהג הוגדר קשה והוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה בסיוע מסוק, כאשר הוא מורדם ומונשם וסובל מפגיעה רב מערכתית.