התאונה הקשה
התאונה הקשהצילום: משטרת ש"י

אלירן תשובה, חובש ברפואת החירום שהוזעק לזירת התאונה הקשה בשומרון, סיפר בפוסט שהעלה לפייסבוק על התנהלות בלתי אחראית במסגרתה הודיעו אנשים על המוות של הילדים לכלי התקשורת עוד לפני שאפילו נקבעה פטירה רשמית.

בתאונה הקשה נהרגו אורי ליפניק בת ה-13 ורואי ליפניק בן ה-8 מהיישוב שבי שומרון. אמם בת ה-35 מאושפזת עדיין במצב קשה מורדמת ומונשמת, עם פגיעה רב מערכתית בבית החולים מאיר בכפר סבא.

מהזירה פונו גם האב במצב קל עד בינוני והילד הקטן, פעוט כבן חצי שנה שגם היה ברכב בזמן התאונה. משפחתם של הילדים החליטה לתרום את הקרנית והעור שלהם.

"חבריי לנשק, חובשי רפואת החירום, אהוביי. אתמול בלילה הוקפצנו לטפל בתאונת דרכים בכביש 557 בואכה שבי שומרון", סיפר תשובה בפוסט. "בהגיענו ראיתי זירה קשה והתחלנו לטפל יחד עם כוחות הצלה נוספים שהגיעו למקום, יבורכו כולם. נתנו כולנו את הלב והנשמה. אך בשלב מסוים, כשהיה ריבוי כוחות בשטח, ראיתי דבר שלא יסלח. אנשים שמסתובבים ומצלמים את הזירה. בחור שעבר לידי עם וסט של אחד מכוחות ההצלה וצועק לטלפון: ארבעה הרוגים, אני אומר לך!! ארבעה. כאילו הוא ניהל את האירוע ואף קבע מוות. ואז הגיע השיא!".

"אני יושב בכיסא הנהג באמבולנס שלי, ממתין להוראות נוספות, ופתאום מקבל הודעת פוש מאחד מאתרי החדשות: 'ילדה בת 12 הרוגה'. אני מסתובב לאחור, מתבונן טוב טוב על הבובה ששוכבת לה בשקט אצלי, ואומר לעצמי: מי לעזאזל הוציא את זה החוצה?? אפילו תעודת פטירה עדיין אין לי!!".

"אבל שיא השיאים נשבר במיון בית החולים. אחת מבני המשפחה ניגשת לחובש שאיתי, יאיר קינד, ושואלת אותו בפנים אדומות: 'מה עם הילדה? תגיד לי, מה עם הילדה? בחדשות כבר אמרו שהיא מתה'. ואנחנו עם הראש ברצפה, שותקים. רק רבע שעה אחרי שהיא שאלה אותנו, הודיעו להם באופן רשמי. איך אני יודע? כי הייתי שם בזמן ההודעה. באמת שאין לי מושג מי העביר את המידע לתקשורת. ואין לי מושג מי מנהל את אתרי החדשות. מבחינתי שניכם פח אשפה באותה המידה".