העיתון בשבע
העיתון בשבעצילום: מרים צחי

סקר TGI שמתפרסם הבוקר, מגלה כי מגמת ההובלה של עיתון בשבע בסקרים האחרונים – נמשכת ואפילו נרשמת עליה קלה בנתונים החצי שנתיים.

העיתון מקבל 6.2% אחוזי חשיפה מקרב קוראי העברית בסוף השבוע. העיתון מזוהה כ"שבועון הנפוץ ביותר לציבור הדתי-לאומי בישראל", אך ע"פ נתוני הסקר, גם חרדים ולא דתיים קוראים אותו באדיקות.

עיתון בשבע (6.2%) מקדים שוב את עיתון הארץ (5.9%), מעריב (5.7%), מקור ראשון (3.8%) וגלובס (3.1%), מה ששומר על מקומו כעיתון השלישי בגודלו בישראל בסופי שבוע, אחרי ידיעות אחרונות וישראל היום.

בחודשים האחרונים הצטרפו כותבים צעירים חדשים לעיתון, כמו יאיר שרקי, יאיר יעקבי (אנדרדוס), גדעון דוקוב כעורך אקטואליה ומדורים, אפרת שטרן, דביר שרייבר והילה פישמן כעורכת מדור הצרכנות. גם נראות העיתון שודרגה: שער חלק התרבות של העיתון אתנחתא, עוצב מחדש והעיתון כולו זכה למתיחת פנים עדכנית.

גם תחום ההפצה של העיתון, עבר שדרוג: בתום מחקרי עומק וסקרים פנים מגזריים, ייעלה מחלקת ההפצה של העיתון (המחולק כזכור חינם) את עבודתה, וכעת מגיע העיתון לכל מקום בארץ בו מתגורר ציבור דתי לאומי. העיתון אף חיזק את המחלקה הדיגיטלית, והפעילות שם מביאה תוצאות חיוביות.

"היום, כבר ברור לנו כי בשבע הוא הוא הבית של הציבור הדתי לאומי. זה ניכר גם מחוץ לדפי העיתון: בכנס ירושלים ובכנסים מקצועיים נוספים, באירועי תרבות יהודית, במופעי זמר שאנו מקיימים וגם בהכתבת שיח ציבורי", אומר יו"ר העיתון דודו סעדה.

"ההצלחה הגדולה שלנו, ברוך השם, נובעת גם מהקשר האישי מול קוראי העיתון וגם כעיתון חינמי מול המפרסמים. הם מצידם מחזירים לנו בקשר אישי חם ואוהב ועל כך תודה והערכה להם. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי לגווניו ולתתי גווניו, ופוגשים אותו באירועי הקיץ, בכנסים למנהלי הציונות הדתית, בכנס ירושלים החמישה עשר שיתקיים בחודש הבא, וגם בפעילויות חסד ופעילויות חברתיות ותרבותיות. אנחנו חיים את הציבור הדתי לאומי והוא חי אותנו".