
פעמים רבות מתנות קטנות כאלה מחולקות לא רק ללקוחות, אלא גם לעובדים ולספקים של העסק, ובכל מקרה מדובר בשי צנוע, בדרך כלל פוטנציאל השימוש בו גבוה למדי, והדבר הכי חשוב בו נמצא עליו באופן בולט ועם זאת נחבא אל הכלים: הלוגו של העסק.
יש עסקים שחושבים שמדובר בבזבוז כסף, ולכאורה הם צודקים. אחרי הכל, מדובר בהשקעת משאבים של כסף וזמן, בטרחה של בחירת המוצר המתאים, יצירת קשר עם בית דפוס, איסוף המוצרים המוכנים... וכל זה רק כדי לתת את המוצר הזה בחינם וללא תמורה?!
לעומתם, יש מי שרואה במוצרי הפרסום הללו השקעה ולא בזבוז. הזדמנות במקום טרחה. נכון, צריך להשקיע משאבים ללא קבלת תמורה מיידית. אבל במקרה הזה, שבו התמורה איננה מיידית ולמעשה איננה בטוחה כלל, קיים פוטנציאל עסקי של ממש, בדומה לדבר החכמה הידוע "שלח לחמך על פני המים".
למה הכוונה?
כל אחד אוהב לקבל מתנות בחינם. במיוחד כאשר מדובר במשהו שאפשר להשתמש בו, ולא סתם לזרוק לארון או לפח, אז קיים סיכוי גבוה שנעשה בו שימוש. כלומר, נשמור אותו בהישג יד, אולי אפילו נישא אותו בכיס או בתיק. שימו לב: במקרה שבו אנחנו משתמשים כל הזמן במתנה שקיבלנו, אנחנו אולי לא שמים לב לכך שאנחנו גם כל הזמן רואים את הלוגו של העסק. כך אנו זוכרים אותו טוב יותר, חושבים עליו יותר, והקשר האסוציאטיבי שלנו אליו מתחזק עשרות מונים בהשוואה לעסקים אחרים שאנחנו כלל לא רואים או שומעים באופן יומיומי.

יתרה מזו, לפעמים אנחנו מעבירים את השי שקיבלנו לאדם אחר: משאילים לחבר את העט הממותג שקיבלנו מעסק אחד, מציתים למישהו סיגריה בפינת העישון עם המצית הממותג שקיבלנו מעסק אחר – ובעוד שעל פניו נדמה שמדובר רק בשימוש במוצר שקיבלנו במתנה, למעשה מדובר בהזדמנות להרחבת החשיפה של העסק לקהל יעד חדש.
לסיכום, ככל שהלקוחות שלכם מרוצים יותר, העסק שלכם ירוויח יותר – ומן ההיבט הזה, מוצרי פרסום שמחולקים בחינם הם השקעה אידיאלית לטווח ארוך.