הדרבי של חיפה. פעמיים נוספות
הדרבי של חיפה. פעמיים נוספותצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

הדרבי הגדול של השנה? שעות לאחר הניצחון הגדול ביותר שלה העונה, הוגרלה היום (חמישי) מכבי חיפה מול יריבה עיקשת לא פחות מאלה שפגשה עד כה במפעל גביע המדינה שבכדורגל.

אמש השיגו הירוקים מחיפה את ניצחונם הגדול והמרשים ביותר העונה, כשהדיחו את מכבי ת"א במשחק שהתקיים במסגרת שמינית גמר גביע המדינה בכדורגל, באצטדיונם הביתי בתוצאה 0:3, תשעה ימים לאחר שהפסידו להם באצטדיונם שלהם במסגרת ליגת העל שבכדורגל.

לירוקים לא היה יותר מדי זמן לחגוג את הניצחון הגדול כשכבר היום נודע להם מי תהיה היריבה הבאה שלהם בשלב רבע גמר גביע המדינה, ומדובר ביריבה קשוחה לא פחות מאלה שפגשו עד כה במפעל.

אחרי שעברה בקושי רב את המשוכה בסיבוב ח' בדמותה של הפועל ת"א המשחקת בליגה השניה, הליגה הלאומית, והרשימה אמש מול מכבי ת"א, זימנה ההגרלה שהתקיימה היום באצטדיון רמת גן למכבי חיפה, יריבה בדמותה של היריבה העירונית, הפועל חיפה.

האדומים מחיפה כבר הספיקו העונה לנצח את האחות הגדולה והעשירה יותר, כשבמפגש הראשון ביניהן העונה, לפני חודש במסגרת המחזור ה-12 בליגת העל שבכדורגל, ניצחו האדומים מהכרמל את אלו הירוקים בתוצאה 1:0. כעת יהיה לירוקים אפשרות לנקום באדומים על ההשפלה העונה כשייפגשו לדרבי מרתק נוסף ביניהן, הפעם במסגרת הגביע.

בניגוד לשלבים הקודמים, שלב רבע גמר הגביע יהיה בשיטת בית וחוץ, כך שהדרבי החיפאי יתקיים פעמיים בסופם תעלה רק קבוצה חיפאית אחת אל עבר שלב חצי הגמר.

משחק מרתק נוסף בשלב רבע הגמר יפגיש בין הפועל באר שבע של המאמן ברק בכר לקבוצתו הקודמת, הפועל קריית שמונה. השתיים נפגשו בשלבים מכריעים לא מעטים בעונות האחרונות, ובעוד באר שבע רוצה לשמור על חלום הדאבל, קריית שמונה רוצה להמתיק את העונה הרעה עם תואר הגביע. אף אחת לא תוותר מראש.

המנצחת במשחק בו תארח בית"ר ירושלים הערב את הפועל מרמורק מהליגה הלאומית, תפגוש את מכבי חיפה, ואילו מ.ס אשדוד והפועל רעננה ייפגשו במשחק על טהרת תחתית טבלת ליגת העל בכדורגל.

משחקי רבע הגמר יתקיימו ב-6 בפברואר והגומלין שלושה שבועות לאחר מכן, ב-27 בפברואר. מי יעלו אל חצי הגמר של המפעל השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי?

רשימת המשחקים המלאה:

מכבי חיפה - הפועל חיפה
הפועל באר שבע - עירוני קרית שמונה
מ.ס. אשדוד - הפועל רעננה
הפועל כפר סבא - בית"ר ירושלים/הפועל מרמורק

זה מה שקרה בדרבי החיפאי האחרון: