דני דנון
דני דנוןצילום: אלירן אהרון

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נאם היום (ה') בדיון מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המזרח התיכון וחשף מידע חדש בנוגע למאמצים האיראניים להפוך את סוריה "לבסיס הצבאי הגדול בעולם".

דנון חשף בפני המועצה כי "כיום פועלים בסוריה 82,000 לוחמים תחת פיקוד איראני, מתוכם 3,000 אנשי משמרות המהפכה, 60,000 לוחמים סורים מקומיים שנמצאים תחת פיקוד איראני ישיר, 10,000 לוחמי מילציות שיעיות מרחבי המזרח התיכון כולל עיראק, אפגניסטן ופקיסטן ו-9,000 לוחמי חיזבאללה.

''אנו חושפים את המידע הזה כדי שהעולם יבין כי אם ימשיך לעצום עיניים מול ההתעצמות האיראנית בסוריה, האיום האיראני רק יוסיף לגדול", הזהיר.

דנון פנה אל חברות המועצה ואמר "מדוע איראן ממשיכה לגייס קיצונים כדי להיהרג בשדות הקרב בסוריה? מדוע איראן בונה עבורם בסיסי קבע? התשובה ברורה. כדי להעמיק את חוסר היציבות בסוריה ובאזור וכדי להמשיך לאיים על ישראל והעולם החופשי."

דנון התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, "מאז החתימה על הסכם הגרעין ההוצאות הצבאיות של איראן רק הולכות וגדלות. בשנת 2014, שבעה עשר אחוזים מהתקציב האיראני הוקצה להוצאות צבאיות ואילו בשנת 2017, המספר הזה גדל לעשרים ושניים אחוזים".

"על מועצת הביטחון לאכוף את החלטה 2231 ולהבטיח שהקהילה הבינלאומית לא תאפשר לאיראן לממן את הטרור העולמי, לבנות את כוחותיה המסוכנים ולהרחיב את נוכחותה הצבאית באזור", הוסיף השגריר.