בהודעה שהוציאה לשכת הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת "דרך חיים", תחת הכותרת "מהו המתכון הנכון לביטחון?" הובאו דבריו של הרב בשיעור שהתקיים בישיבה ברחלים, לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

בלשכתו של הרב תוקפים דיווח בגלי צה''ל, ממנו עולה כי הרב קרא לצאת לפעולות נקמה בעקבות הפיגוע הרצחני.

"לצערנו", נכתב, "גורמים מסוימים מעדיפים לשלוף ציטוטים חלקיים מתוך שיעור ארוך, מורכב ועמוק, ולנפנף בהם".

בלשכת הרב גינזבורג אומרים כי ''מהאזנה לקטע המלא מובן כי כוונתו של הרב היתה לפעולות שעל המדינה לבצע, הכתבת שערכה את הכתבה הוציאה את דברי הרב מהקשרם לאורך השיעור (שנמשך כחמש שעות) ובחרה קטעים מתוך השיעור כדי ליצור תמונה לפיה הרב קורא לפעולות תג-מחיר.

"עם זאת", מבהירים בלשכת ראש התנועה, "אנו עומדים על כך שהתגובה הראויה מצד המדינה לרצח יהודים היא פעולת תגמול גם כנגד סביבתם התומכת של המחבלים בכדי ליצור הרתעה אמיתית. במקום 'פעולות פינצטה' בודדות כנגד מחבלים שמעמידות את חיילי צה"ל בסכנה".

אורי קירשנבום, חבר ההנהלה בתנועת "דרך חיים", מסר "פעולות תגמול נגד הסביבה המלטפת של המחבלים הן התגובה המוסרית על רצח יהודים. הגישה הזו הביאה להכרעת פעולות הטרור בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל. האלוף במיל' עמירם לוין, שהתמודד על הנהגת השמאל, אמר בראיון לתוכנית 'עובדה' כי 'בכל הקשור למלחמה בטרור - נקמה הרבה יותר יעילה מהבלוף הזה שנקרא הרתעה'.

''לצערנו הרב, כיום צה"ל מסכן את חייליו בכדי לפעול כמו פינצטה נגד מחבלים בודדים, כפי שראינו בפעולה האחרונה בג'נין. כתבת גל"צ ניסתה להרוויח גרם של רייטינג, במקום בו דבריו של ראש התנועה הרב גינזבורג שליט"א היו נכוחים וברורים. אני מקווה שנזכה להנהגה שטובת העם היהודי בראש מעייניה" הוסיף קירשנבום.

השיעור המלא: