אבי רואה על אדמת עמונה

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, חזר היום (חמישי) אל חורבות היישוב עמונה שפונה מעשרות משפחות השבוע לפני שנה.

"הפינוי היה לשווא, אמרנו את זה כל הזמן, וגם שנה אחרי", אמר רואה לערוץ 7. "אנחנו בעזרת ה' נחזור לפה. אני מקווה שעוד אזכה בחיי לראות פה שכונה של עפרה ושל עמונה''.

רואה מספר כי בעוד חודש יוצבו מבנים יבילים ביישוב עמיחי שהוקם עבור תושבי עמונה. ''משפחות ראשונות תוכלנה להגיע לשם, כמובן שהנחת המבנים ואכלוסם על ידי משפחות יהיה אירוע חגיגי ויתן תקווה להמשך''.

אבי רואה מתייחס לנתונים שפרסמה מועצת יש"ע ומהם עולה כי היקף הבנייה ביהודה ושומרון נמצא בירידה. ''כראש מועצה אני לא יכול להגיד שאין שום דבר, אני מכיר את הבנייה בכל היישובים אבל זה בהחלט לא מספיק''.

הוא מזכיר כי בישיבה האחרונה של מועצת התכנון העליונה במנהל אזרחי אושרו תוכניות בנייה שלא זכו לגינויים מצד מדינות העולם. רואה מדגיש כי ''לזה ייחלנו, שהתוכניות יאושרו בלי רעשים, בלי אמוציות, בלי מתחים ונגיע לזמן שבו התוכניות שאושרו לפני שבועיים יהפכו לכדי ביצוע.

''מה שחשוב זה לאשר תוכניות כי היום בניגוד לעבר אי אפשר לבנות בלי תוכניות ולכן אנחנו שואפים קודם לאישור תוכניות''.

יו"ר מועצת בנימין שרעייתו הראשונה אידית ז''ל נהרגה בתאונת דרכים, מגיב לתאונה הקשה שאירעה השבוע ליד שבי שומרון וקורא למדינה לנקוט במספר צעדים.

''אכן תאונה מאוד קשה, עם תרבות נהיגה מאוד אגרסיבית ובלתי מתחשבת, נהגים שמסכנים את עצמם ואת אחרים, ולכן התאונה הקשה. אני חושב שצריך לשנות מן היסוד את התשתית של כל הכבישים כאן, שלא מסוגלים לשאת את היקף התנועה שעלה במאות אחוזים בשנים האחרונות

''יש פה פורעי חוק ועל העניין הזה משלמים מחיר", תוקף רואה את תרבות הנהיגה במגזר הערבי. ''לפני כמה חודשים לא רחוק מכאן היתה תאונה שנהרגו בה שמונה נוסעים במונית ערבית, שנכנסה חזיתית באוטובוס של מטה בנימין, לכן בעניין הזה יש רק פתרון אחד - אכיפה אגרסיבית.

"אני מכיר את מצבת כוח האדם במחוז ש''י וצריך להוסיף כמות מכובדת של שוטרים שיהיו עמלים על האכיפה כי השטח הזה כאן דורש אכיפה הרבה יותר חזקה מאשר בתחומי מדינת ישראל הקטנה.

"צריך לטפל גם בתשתית שעשרות שנים לא שופרה כאן", מוסיף אבי רואה, ''יש בליבי התקווה והציפייה שזה יקרה. אנחנו נמצאים בתהליך תכנון שלא נעשה פה עשרות שנים, והוקצו לכך תקציבים ניכרים ממשרד התחבורה כדי לתכנן את התשתית כאן ולשנות אותה מהיסוד, ולהפוך אותה למה שראוי כמו ברחבי מדינת ישראל''.