החידון בגוש עציון
החידון בגוש עציוןצילום: המועצה הציונית

חידוני הציונות והמורשת ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית, משרד ירושלים והמועצה הציונית, מחברים בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.

בגמר הגדול תתמודדנה המשפחות שהגיעו לשלב הסופי בתחרות, על הכרטיס למסע בעקבות חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, באירופה ובישראל.

בימים אלו מתקיים שלב החידונים המקומיים, לאט לאט עושה החידון את דרכו בכל רחבי הארץ. בבתי ספר, מתנ"סים, ישובים, ערים, מצפון ועד דרום מתמודדות מאות משפחות על התואר של המשפחה הציונית בישראל.

בחודש האחרון נערכו החידונים במספר מוקדים בגוש עציון, ירושלים, אלקנה, בית שאן, נתניה, קרית ים, אשקלון, גבעת שמואל ועוד. בימים הקרובים יערכו החידונים במספר ישובים בשומרון, בית שמש, חבל יבנה, לוד, צפת, מעלה אדומים, בית אריה וימשיכו להיערך בעוד הרבה מוקדים נוספים.

בכל חידון שהתקיים עלו המנצחים יחד עם משפחותיהם לשלב המחוזי המתקיים בהמשך. המשפחות מצפות גם לזכות במקומות הראשונים בשלב זה ולבסוף בשלב הארצי שיתקיים השנה בתיאטרון ירושלים וישודר ביום העצמאות.

נזכיר כי בשנה שעברה ניצחה משפחת דינור מגבעת שמואל בחידון הארצי ששודר ביום העצמאות האחרון בערוץ 10.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר כי "בעידן הזה בו הנוער חיי חיים מיידים, ולפעמים מאבד את התהליך בדרך חשוב לחזק את הדור הצעיר ואת המורשת הציונית, את נקודות הזמן שבזכותם כולנו כאן. השנה קיבלו חידוני הציונות והמורשת נופך נוסף, בחגיגות שבעים השנה למדינת ישראל.

''החידון הציוני מהווה הזדמנות לחיזוק הזהות הציונית של כלל הציבור, באמצעות אירוע חווייתי ומרגש, אשר פוסע בנקודות ציון חשובות בהיסטוריה של העם היהודי. הופתענו מרמת ההיענות של כל ראשי הערים והציבור הרחב שהיה צמא ללא ספק לציונות", הוסיף חגואל.