אבי רואה על אדמת עמונה

מאז יום הפינוי שוכנים מרבית העקורים מעמונה באכסניית הנוער במדרשת עפרה בתנאים מורכבים, שעה שמשפחות מרובות ילדים מתגוררות בחדרים של עד 30 מטרים.

נוכח מצוקה זו יודגש כי ארגוני השמאל הקיצוני יש דין וחק"ל (ברית להגנה על זכויות אדם) הגישו בשנה החולפת שלוש עתירות נגד הקמת הישוב עמיחי. במסגרת עתירות אלו הוגשו שלוש בקשות לעצירת העבודות.

שתי בקשות נדחו על ידי הנשיאה אסתר חיות והשופט חנן מלצר. לעומת אלו הבקשה השלישית מונחת על שולחנו של השופט מלצר וההכרעה בה מתעכבת. אנשי עמונה הגישו שתי בקשות בהולות למתן החלטה, זאת נוכח הוראת משרד המשפטים לעצור את העבודות באתר כל זמן שלא ניתנת החלטה בבקשה ע"י השופט ניל הנדל.

"המצב הזה שבו אנחנו שוב שבויים בתנאים לא אנושיים משפחות גדולות בחדרים זעירים, מתמודדים עם משבר הומניטרי כשמצד אחד אנחנו תלויים בהחלטת השופט הנדל ומצד שני בנוהל משפטי דרקוני לפיו העבודות לא מתקדמות כל זמן שאין החלטה של השופט - המצב הזה הוא פסיכי. הפצע הזה מדמם ולאיש לא אכפת", אומרים היום בעמונה, "גם גרירת הרגליים של המנהל האזרחי שלא נותן התרי שינוע להזיז קראוונים... אלוקים עד כמה להתעמר באנשים האלה?!".

אמש ציינו תושבי עמונה את יום השנה להריסת הישוב ופינויים מבתיהם, יחד עם מאות בני נוער ותומכים מכל הארץ שעמדו לצידם בימי הפינוי. לאחר עליה לעמונה ותפילה שנערכה במקום התכנסו הבאים למפגש ממושך שנערך בעפרה.