פיגוע ירי ליד חוות גלעד
פיגוע ירי ליד חוות גלעדצילום: מאור לביא/TPS

תושבי חוות גלעד מאוכזבים מסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את החווה ולהכיר בה כיישוב מן המניין.

"זה פשוט לא ייאמן", אומר איתי זר שהקים את חוות גלעד לפני 15 שנים. ''היו כאן כמעט כל שרי הממשלה, הבטיחו שיפעלו לטובת העניין. יש הצעת מחליטים של שר הביטחון על השולחן. התחושות בחווה לאור גרירת הרגליים קשות מאוד.

"אני קורא לראש הממשלה לאשר מיידית את חוות גלעד", מוסיף זר ומעביר מסר לנתניהו, ''קול דמי אחיך זועקים אליך מן האדמה. צריכה להיות תשובה לרצח הזה, צריכה להיות תשובה לטרור ולכאב. זו התשובה שאנחנו מבקשים".

נציין כי חוות גלעד הוקמה על אדמות פרטיות שרכש משה זר בכסף מלא. שר הביטחון ליברמן תומך בהסדרת היישוב וכך גם כל שרי הבית היהודי והליכוד.

ביום חמישי פנה יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, לראש הממשלה נתניהו, ודרש ממנו "להעלות את הסדרת חוות גלעד כבר ביום ראשון הקרוב. נגמרו התירוצים. משפטית זה אושר. ביטחונית זה אושר. עכשיו צריך החלטה פוליטית", אמר בנט.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר "אני לא רואה אופציה שממשלה לאומית לא תאשר את חוות גלעד. אני מתקשה להבין מה עוצר את הממשלה הזו מלהעלות את הנושא על סדר היום, לאחר שברור שהרוב המוחלט של השרים בעד הסדרה.

''אני מצפה מראש הממשלה להעלות את נושא הסדרת חוות גלעד לאישור כבר בישיבת הממשלה הבאה. מצופה מממשלה לאומית להתנהג ככזו", הדגיש דגן.