מאיה וגביע הדבש
מאיה וגביע הדבשצילום: יחצ

בשבוע זה עולה למרקע סרט ילדים חדש שכולו מבוסס על נתינה, על עזרה הדדית, על אמירת האמת ועל הבנה לרע ולזולת.

הסרט הוא למעשה 'הדבורה מאיה 2' אבל בשם יותר מוכר - הדבורה מאיה וגביע הדבש והוא מספר על הכוורת של מאיה המזמזמת בהתלהבות, כשקציר הקיץ הסתיים ומכובדים הגיעו עם הודעה חשובה למלכה.

כולם מקווים שהכוורת תוזמן להשתתף במשחקי הדבש הגדולים, אך ההתלהבות הופכת במהרה לאכזבה כשמתגלה שהכוורת לא תשתתף במשחקים ואף תאלץ לתרום מחצית מהדבש שנאסף בקיץ כדי להאכיל את הספורטאים. למרות התנגדות מלכתה, מאיה מתקשה להבליג ומחליטה להתלונן בפני הקיסרית.

הופעתה של מאיה בפני הקיסרית מסתיימת בתאונה מרהיבה, והקיסרית הפגועה נחושה בדעתה להפוך את מאיה לדוגמה ומציעה עסקה; הכוורת של מאיה יכולה להתחרות במשחקים, אבל אם הם יפסידו, תפסיד גם הכוורת את כל הדבש שלה.

מאיה מגיעה למשחקים עם חברה הטוב ביותר ווילי. ופוגשת שם את ויולט, דבורה קנאית שלא מסתירה את חוסר אהבתה למאיה, אבל מגלה חיבה רבה לווילי. בזמן שמאיה וווילי מבקרים בכפר הספורטאים ופוגשים את שאר האתלטים, ויולט טומנת למאיה מלכודת אשר מביאה להפללתה והיא מקבלת ממנהל המשחקים אזהרה רשמית לפני הרחקה.

הדברים מתדרדרים במהירות מרע לגרוע כשמאיה מגלה שהצוות שלה מורכב מחרקים לא יוצלחים, כולל חבריה הישנים ארני וברני, שלא ממש מכירים את המונח ניצחון. למרות הכול מאיה מחליטה לא לוותר ובמשחק הכדור מול הקבוצה של ויולט הם מצליחים לקבל נקודות לראשונה.

הקבוצה משתפרת תחת ניהולה של מאיה, אבל ויולט מזהה אותה כאיום ומאתגרת את מאיה למירוץ סודי. מאיה, שלמדה שבכדי לנצח צריך יותר מאשר רק להביס את היריב, מובילה את קבוצתה למבצע הצלה אמיץ.

מעשה הגבורה של מאיה וחבריה מעורר שינוי בויולט והיא מכריזה שהקבוצה של מאיה היא המנצחת האמתית.

הקיסרית, מתרשמת מאומץ לבה של מאיה ורוח הצוות שהפגינה הקבוצה במהלך התחרות ומחליטה לסלוח לה. למה? עוד תלמדו בסרט.

סרט אנימציה מעניין, מחנך, מצחיק שגרם הן למתח והן לחיוך בקרב הדור הצעיר וגם להוריהם. 80 דקות בבתי הקולנוע.