תיאטרון יפו
תיאטרון יפוPhoto by Miriam Alster/Flash90.

יו"ר פורום נכי צה"ל, לירן ברוך, מצטרף לקריאה שהופנתה בימים האחרונים לשר החינוך נפתלי בנט להוציא מסל התרבות את המחזה "ההודאה" המוצג בתיאטרון יפו.

"ההצגה מספרת את השקר לא את האמת. בהצגה מסופר על טבח מחריד שביצעו חיילינו בתושבי הכפר ורצחו בדם קר 500 איש. מדובר בעלילת דם נבזית", כותב ברוך.

"בהליך משפטי נקבע מפורש שמדובר בדיבה ועלילת דם והסיפור הזה לא היה ולא נברא. אנשי התיאטרון בוחרים להשמיץ ולטעון שחיילי צה"ל רצחו בדם קר מאות מתושבי הכפר".

עוד הוא כותב "לא יתכן שאזרחים ובעיקר בני נוער רגע לפני גיוסם לצה"ל יצפו בהצגה המתארת את חיילי צה"ל כרוצחים ופושעי מלחמה. אנחנו פונים אליך בבקשה להוציא את ההצגה מסל התרבות - די לביזוי ולשיסוי, די להשמצת צבא ההגנה לישראל. הצבא המוסרי בעולם".

המחזה "הודאה" של תיאטרון יפו, נכתב - על פי אתר התיאטרון - ''בהשראת פרשת כיבוש הכפר הערבי טנטוּרה ב-1948 בידי כוחות צה"ל, ובהשראת המחלוקת בין כמה היסטוריונים ישראלים לגבי האפשרות שבמהלך הכיבוש ביצעו חיילי צה"ל טבח בתושבי הכפר''.

באתר התיאטרון מודגש כי הדמויות המופיעות במחזה וכל האירועים המתרחשים בו הם פרי דמיונו של המחזאי, אך נכתב באופן מפורש כי המחזה מדבר על "טראומה" כתוצאה ממלחמת העצמאות.

מטרת המחזה המוצהרת היא להאיץ ''את תהליך הפיוס עם העם הפלסטיני החי עימנו ובשכנותנו, ויקדם, ולו רק במעט, את הקמתה של חברה משותפת בישראל, שחלקיה חיים זה לצד זה תוך הכרה וקבלה הדדית''.

מלשכת שר החינוך נפתלי בנט נמסר כי השר הנחה את מנכ"ל משרדו להקים וועדה שתבחן את הימצאותו של המחזה ״ההודאה״ בסל התרבות הארצי של משרד החינוך. ''לכשתגובש המלצת גורמי המקצוע, הנושא ייבחן על ידי השר ותתקבל החלטה בנושא''.