להחמיר. ברקו
להחמיר. ברקוערוץ 20

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק לתיקון חוק העונשין של ח"כ ד"ר ענת ברקו, להחמרת הענישה נגד גנבי נשק.

בדברי ההסבר להצעה נאמר, "תופעת גניבת נשק, או פריצה לבסיסים צבאיים ולמחסני נשק הפכה לתופעה שיש להילחם בה בהחמרת הענישה של גונבי הנשק, או המנסים לגנוב נשק. כיום, בחוק העונשין, יש רשימה של מעשים הנחשבים לגניבה בנסיבות מחמירות אך אף לא אחד מהם מתייחס לגניבת הנשק וחלקיו".

"מוצע להוסיף לרשימה זו את גניבת הנשק וחלקיו ולהגדיר ענישה חמורה, 10 שנות מאסר. אלה הגונבים נשק משתמשים בו לפשיעה ולטרור ומהווים סכנה ישירה על בטחון האזרחים. משום כך, ראוי להחמיר עם גונבי הנשק ולמצות עמם את הדין", נאמר עוד.

ח"כ ברקו הוסיפה, "צריך לסתום את הפרצות האלה בחוק עם ענישה שתהיה ברורה ומחמירה. בהצעה שלי הגדרנו עונש של עשר שנים על גניבת נשק, שיהיה צעד נוסף ביצירת ההרתעה ומניעת גניבת אמצעי לחימה. המצב היום בלתי נסבל ונשק שנגנב משמש לפשיעה וטרור ועולה בחיי אדם".

"בנוסף, מטרת החוק שלי היא גם גיבוי משפטי לחיילים שמנסים למנוע גניבות נשק וחלקי נשק הנגנבים משטחי אימונים ובסיסים צבאיים לאור יום! ההרתעה תחוזק ומי שגונב נשק ידע שישלם מחיר כבד, בעקבות חוק זה. כפי שהגדרתי בדיון הפתוח בוועדת חוץ וביטחון, היום המצב הוא בזיון אחד גדול", הדגישה ברקו.