אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד משה טיראן אל-על שניצל את כישורי השכנוע שלו וגרם לאנשים שנקרו בדרכו, חלקם הנכבד נהגי מוניות, להעביר לידיו סכומי כסף בין כהלוואה ובין לשם רכישת מכשירי חשמל, כשלאחר קבלת הכסף היה נעלם.

מכתב האישום עולה כי אל-על גרף לכיסו סכום כולל של כ-130 אלף ש''ח. הוא מואשם ב-29 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, את מעשיו ביצע אל על פעמים רבות תוך מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, ותוך יצירת שני מצגי שווא עיקריים.

מצג "פשיטת הרגל" – במהלך הנסיעה במונית ביצע אל על מספר שיחות דמה בטלפון הנייד לבני משפחתו ולעורך דין המתמחה בפשיטות רגל או במוצרים מוחרמים וכך גרם למתלונן להבין בכזב כי יש ביכולתו לרכוש מוצרי חשמל או מכשירי טלפון סלולארי בהנחה משמעותית.

בהמשך שוחח על כך עם המתלונן, מסר בכזב כי אף הוא רוכש מוצרי חשמל ובכך רכש את אמונו. אל על הכווין את המתלונן אל משרדו של עורך הדין או אל חנות החשמל הרלוונטית קיבל מהמתלונן כסף מזומן עבור העסקה ומסר לו בכזב כי הוא בדרכו לבצע את העסקה וכי מיד הוא ישוב לרכב. אל על נטל את הכסף שנמסר לידיו, לא שב למקום ולא ענה לשיחות הטלפון של המתלונן.

בשלב מסוים זנח אל על את מצג שווא פשיטת הרגל והחל להציג את מצג שווא "ספר התורה" – במהלך הנסיעה במונית הציג אל על מצג שווא לפיו הוא מנהל מספר שיחות בטלפון הנייד לבני משפחתו וכך גרם למתלונן להבין בכזב כי הוא בדרכו לאסוף ספר תורה שהוזמן לזכר אביו. בהמשך שוחח על כך עם המתלונן ורכש את אמונו.

בהגיעם ליעד הנסיעה, נהג אל על להביא לידיעת המתלונן כי חסר לו סכום כסף לצורך השלמת רכישת ספר התורה, והביאו למסור לידיו את אותו הסכום תוך הבטחה כי ישיב את סכום הכסף תוך מספר שעות.

לאחר מכן מסר אל על למתלונן בכזב כי הוא יוצא להביא את ספר התורה וכי מיד ישוב ויסע עימו חזרה אל מקום האזכרה. אל על נטל את הכסף מהמתלונן, יצא מן הרכב, לא שב למקום ולא ענה לשיחות הטלפון של המתלונן.

הפרקליטות מבקשת לעצור את אל על עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.