בנט בנריה
בנט בנריהצילום: דוברות

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ערך היום (ב') סיור במועצה האזורית בנימין יחד עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

לסיור הצטרפו ראש המועצה האזורית בנימין אבי רואה, ומנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא אלחנן גלט.

השר פתח את הסיור בביקור באולפנת בני עקיבא שביישוב נריה, שם קיבל סקירה על הישגי האולפנה, שוחח עם תלמידות מכיתות ט' עד י''ב וענה לשאלותיהן.

השר סיפר לבנות על הערכים החשובים שלמד מחברו לסיירת מטכ״ל, עמנואל מורנו ז"ל, "בתחילת המסלול עמנואל לא הגיע עם נתוני פתיחה מדהימים אבל בסוף המסלול הוא סיים בהצטיינות, וזה כי הוא התאמץ יותר מכולם, הוא התחיל מנקודה יותר נמוכה אבל גרף השיפור שלו עקף את כולנו".

בנוסף, הסביר בנט לבנות כי עמנואל ז''ל הצליח לזנק בזכות ההתמדה וההשקעה שלו גם בדברים הקטנים. "התכונות המולדות שלנו הן רק נקודת הפתיחה, מי שרוצה להצטיין בכל תחום צריכה להתאמץ, להתמיד ולהתאמן".

השר הוסיף כי ״המבחן הוא בנקודות הקטנות, כשאני חוזר הביתה בשעת לילה מאוחרת והפח עולה על גדותיו אז מתחילה הדילמה, ואלו המבחנים האמיתיים".

בסיום הדברים ענה בנט לשאלות בנושאים שונים. בין היתר התייחס לטענות על הדתה ואמר "כשר החינוך של כלל ילדי ישראל, אני פועל שכל ילד יכיר את המורשת שלנו, אבל אני בוודאי לא מנסה להחזיר תלמידים בתשובה".

בסוגיית היחס לארץ ישראל אמר בנט "אנחנו יכולים לקיים את הייעוד שלנו, להיות האור לגויים, רק בארץ ישראל".

בסיום הדברים פנה השר לבנות האולפנה ואמר להן "הגעתן לאולפנה שמקדשת את ההשקעה, הנתינה והסיוע לאחר, תדעו שהשמיים הם הגבול - אתן מסוגלות לכל מה שתרצו".

בהמשך התקיימה ישיבה עבודה בהשתתפות השר בנט, מנכ''ל משרד החינוך אבואב, ראש המועצה רואה ומנהל המחוז. בנט הודה לחברי המועצה על ההשקעה בחינוך ואמר ״מועצת בנימין היא מועצה מיוחדת, ברוכת עשייה ובעלת אתגרים משמעותיים. אני שמח להיות פה, אני חושב שאתם עושים עבודה מצוינת ולראייה תלמידות האולפנה המקסימות והערכיות שבעיניי הן פשוט מלח הארץ״.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה ציין כי "החינוך בראש מעיננו, גם ביו''ש, גם בנגב, גם בגליל, בכל הארץ. האחריות שלנו היא על מה שקורה ביו''ש, יש לנו שיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך.

''אנחנו אומרים לילדים - אתם הדור הבא של עם ישראל ותפקידנו לתת לכם את הכלים הנכונים כדי להוביל את עם ישראל'', הוסיף רואה.